Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advisory Board Member - Hjælp

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej fellow Aminoer

Hvad er en "Advisory Board Member", hvad laver de og hvad koster det have sådan noge gutter ?

Hvad skal man kigge efter hvis man vil have sådan nogle tilknyttet sin forretning ?

Alle andre oplysninger vedrørende Advisory Board Member er også meget velkomne, fortæl fortæl om jeres synspunkter, meninger og oplevelser med dem.

Har i nogle gode emner til min forretning 123-NewJob er de naturligvis også velkomne og gerne som PM'er til mig.

Best regards

Fra København
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advisory board er typisk ulønnet sammenlignet med den professionelle bestyrelse.

Herudover er der ikke de samme formalia angående forretningsorden, anmeldelse til Erhvervs- og selskabsstyrelsen mv.

At virksomheder ønsker at anvende AB skyldes tit, at der er behov for mere operativ sparring og videndeling end tunge strategiske diskussioner.

Jeg er selv medlem af et par AB og skulle du ønske mere praktisk info er du velkommen.

Mvh,
Dennis

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 00:24

Hej Dennis

Tak for god information omkring AB, jeg har nu drevet min forretning 123-NewJob "alene" gennem temmelig lang tid og kunne netop ønske at få en eller flere tilknyttet for sparring, ide udvikling og den slags, ganske enkelt for at få nogle andre øjne ind over forretningen 123-newJob

Det ideelle ville vel være at få en eller flere ind over der har erfaring indenfor det område jeg nu beskæftiger mig med, det vil være det mest normale går jeg ud fra ?

"Problemet" er at jeg ikke lige umiddelbart ved hvor pokker man "finder" sådan nogle henne og hvordan man får dem ind som AB'er ?

Foreløbig tak for det indput du har givet, måske du har svar på nogle af de spørgsmål jeg stiller her også :)

Best regards

Fra København
Tilmeldt 22. Jun 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 09:37

Hej Kim,

Det ideelle i Advisory Boards er at få en bredere sammensætning, således, at der er kompetence indenfor flere områder, f.eks, kommunikation, markedsføring, salg, økonomi mv.

Hvis alle medlemmer udelukkende kender til "det samme område" er der ikke meget udvikling og debat, som jo er essentielt for mindre virksomheder.

Min erfaring siger, at man typisk ikke bør være mere end maks 6-8 medlemmer i Advisory Boards da det kan være en hindring, når for mange ønsker at bidrage.

Mødefrekvensen afhænger naturligvis af dine ønsker og behov, men kvartalsvise møde sikrer, at der kan analyseres på bredere perioder.

Husk også at få diskuteret økonomien i dit Board, specielt likviditet og finansiering.

De bedste hilsner,

Dennis

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 20:17
Kim Boldig:

Hej fellow Aminoer

Hvad er en "Advisory Board Member", hvad laver de og hvad koster det have sådan noge gutter ?

Hvad skal man kigge efter hvis man vil have sådan nogle tilknyttet sin forretning ?

Alle andre oplysninger vedrørende Advisory Board Member er også meget velkomne, fortæl fortæl om jeres synspunkter, meninger og oplevelser med dem.

Har i nogle gode emner til min forretning 123-NewJob er de naturligvis også velkomne og gerne som PM'er til mig.

Best regards

Måske kan du bruge dette link: http://sbinfocanada.about.com/od/management/a/advisoryboard1.htm

Jeg synes selv at det er en god artikel :)

/Simon M. Nielsen
Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:34

Hej Kim,

Det lyder jo ganske interessant, jeg kan se du ikke har privat besked slået til herinde, hvordan fortrækker du at blive kontaktet?

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 20:42

Hej Kim
Jeg går med samme overvejelser og har i den sammenhæng været i kontakt med væksthuset (københavn)
Det har været god sparring - dels blevet henvist til en som har mere erfaring inden for mit område samt jeg senere kan få sparring og hjælp til at sammensætter et AB hvis jeg har lyst.

Måske også en mulighed for dig..

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 22:57

Hej Agent

Ja, mit problem med hensyn til din løsning er at jeg er bosat i Spanien og jeg er ikke sikker på a jeg kan få hjælp gennem væksthusene af samme grund :)

Tak for dit input

Best regards

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 23:00

Hej Simon

Det var en super god artikel du sendte mig, den var rigtig interessant at læse og den har bestemt givet mig nogle ideer og tanker omkring AB

Tak for den Simon.

Best regards

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 23:09
Kim Boldig:

Hej Simon

Det var en super god artikel du sendte mig, den var rigtig interessant at læse og den har bestemt givet mig nogle ideer og tanker omkring AB

Tak for den Simon.

Best regards

Det var så lidt Kim :).
Jeg havde nemlig også selv kigget lidt på et Advisory Board, og fandt så frem til den artikel.

/Simon M. Nielsen
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)