HEJ ALLE Jeg er Super grøn og helt ny herinde Jeg går og får en masse ideer,men har aldrig nedskrevet dem før nu, for efter en indre diskussion,er forslaget og ideen stemt hjem ret hurtigt. Jeg har en god ide syntes jeg,og den kan komme rigtig mange mennesker til gode hvis det er økonomisk holdbart og gangbart i forhold til pris på marterialer og så prisen på det færdige produkt. SÅ DERFOR HJÆÆLLLP.
Kunne man mon fremstille et træhus med samme grundtanke som der er lavet på foldekasserne, og samtidigt gøre det så funktionelt som muligt,med klik sammen køjer,solcelleenergi på taget som man så kunne udnytte i "huset" og her tænker jeg igen på en let og tilgængeligt måde man kunne få det af og på Når huset skulle på festival,eller hjemløse havde fået noget grund af kommunen, og kommunen samtidig til en helt fornuftig pris kunne købe disse fold selv huse til studerende som er kommet til pga af studie men ikke har fået noget at bo i endnu,eller hjemløse som ikke kan trives med at bo i egen lejlighed,men har et tag selv huset med rundt og på den måde ikke ender med at fryse ihjel og blive overfaldet osv. HUSET: jeg forestiller mig at huset er f.eks 3*3 meter lavet af et let træ marteriale,men samtidig robust nok til at klare de foreskellige årstider,en festival,det er kun fantasien der sætter grænser for hvad og hvordan det kan anvendes. Jeg aner ikke om det kan lade sig gøre,men at få solcellerne lagt ind i en slags pressening så det var let at montere under et gennemsigtigt og letklappeligt tag. Derudover skulle det hele kunne klikkes fast og til sidst fastlåses,så at huset var stabilt og ikke mindede om en vakkelvorn træ taburat. Tænkte at hvis huset skulle bruges mere permanent ,kunne man lave monduler,som var lette at sætte sammen med træhuset,så man f.eks fik et ekstra værelse til studie og lektielæsning,tekøkken eller et lille baderum Hele konstruktionen skulle så når man var færdig med at bruge den, være let at håndtere alene og man kunne pakke den sammen på ingen tid,lidt ala de pop-up telte men med mere privatliv selvfølgelig,og pladsen ville ikke længere flyde med telte folk ikke gider at tage med hjem igen Jeg er hverken byggemand bob eller solcelle beregnings konstruktør,men det giver faktisk mening i mit hovede og jeg kan godt se en fremtid for det hvis man kan holde marteriale priserne nede ved en "masseproduktion" hvis der bid i ideen Jeg vil rigtig gerne høre jeres mening om selve ideen,og gode råd til hvor man henvender sig,hvor kan man evt opstøve en sponsor og er det en god ide at gå sammen med andre om min ide,eller er det en aleneting VH tankerod |
Hej alle
Er der nogen som har lyst til at læse om min ide og svare på om den er gangbar ?
Mvh Dorthe Hansen