Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hot eller not ? Kompakt, lille, praktisk, miljøvenlig og festivalklar, år efter år

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kbh n
Tilmeldt 8. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

HEJ ALLE

Jeg er Super grøn og helt ny herinde Smile

Jeg går og får en masse ideer,men har aldrig nedskrevet dem før nu, for efter en indre diskussion,er forslaget og ideen stemt hjem ret hurtigt.

Jeg har en god ide syntes jeg,og den kan komme rigtig mange mennesker til gode hvis det er økonomisk holdbart og gangbart i forhold til pris på marterialer og så prisen på det færdige produkt.

SÅ DERFOR HJÆÆLLLP.

Idea IDEEN: I kender sikkert alle de kasser som kaldes foldekasser,hvor man slår siderne ned og så er den foldet sammen og fylder absolut minimum,Jeg tænkte så bare lidt videre.

Kunne man mon fremstille et træhus med samme grundtanke som der er lavet på foldekasserne, og samtidigt gøre det så funktionelt som muligt,med klik sammen køjer,solcelleenergi på taget som man så kunne udnytte i "huset" og her tænker jeg igen på en let og tilgængeligt måde man kunne få det af og på Når huset skulle på festival,eller hjemløse havde fået noget grund af kommunen, og kommunen

samtidig til en helt fornuftig pris kunne købe disse fold selv huse til studerende som er kommet til pga af studie men ikke har fået noget at bo i endnu,eller hjemløse som ikke kan trives med at bo i egen lejlighed,men har et tag selv huset med rundt og på den måde ikke ender med at fryse ihjel og blive overfaldet osv.

HUSET: jeg forestiller mig at huset er f.eks 3*3 meter lavet af et let træ marteriale,men samtidig robust nok til at klare de foreskellige årstider,en festival,det er kun fantasien der sætter grænser for hvad og hvordan det kan anvendes.

Jeg aner ikke om det kan lade sig gøre,men at få solcellerne lagt ind i en slags pressening så det var let at montere under et gennemsigtigt og letklappeligt tag.

Derudover skulle det hele kunne klikkes fast og til sidst fastlåses,så at huset var stabilt og ikke mindede om en vakkelvorn træ taburat.

Tænkte at hvis huset skulle bruges mere permanent ,kunne man lave monduler,som var lette at sætte sammen med træhuset,så man f.eks fik et ekstra værelse til studie og lektielæsning,tekøkken eller et lille baderum

Hele konstruktionen skulle så når man var færdig med at bruge den, være let at håndtere alene og man kunne pakke den sammen på ingen tid,lidt ala de pop-up telte men med mere privatliv selvfølgelig,og pladsen ville ikke længere flyde med telte folk ikke gider at tage med hjem igen

Jeg er hverken byggemand bob eller solcelle beregnings konstruktør,men det giver faktisk mening i mit hovede og jeg kan godt se en fremtid for det hvis man kan holde marteriale priserne nede ved en "masseproduktion" hvis der bid i ideen

Jeg vil rigtig gerne høre jeres mening om selve ideen,og gode råd til hvor man henvender sig,hvor kan man evt opstøve en sponsor og er det en god ide at gå sammen med andre om min ide,eller er det en aleneting

VH tankerodSkype-Smile

Fra Kbh n
Tilmeldt 8. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er der nogen som har lyst til at læse om min ide og svare på om den er gangbar ?

Mvh Dorthe Hansen

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe,

Jeg faldt over dit indlæg i dag.

Min første fornemmelse da jeg læste om ideen, var at det lød supersmart.

Ideen er dog stadig meget overordnet, og jeg tænker man nok skal målrette en smule. Er det festivalgængeren, hjemløse mv?

Jeg tager selv på festival, og foretrækker at købe et billigt telt, som jeg lader stå, fordi jeg simpelthen ikke gider slæbe på det, når jeg tager hjem.

For sådan en som mig, skal huset altså kunne tilbyde noget ekstra, der gør at jeg tager det med hjem.

Igen, jeg syntes ideen er superfed, men du skal nok gøre dig nogle overvejelser omkring målgruppe, og maksimal pris i forhold til målgruppen.

Hvis du skal i gang med en prototype, kender jeg en dygtig håndværker - men han er så også ret dyr.

Vh Jan K

Fra Kbh n
Tilmeldt 8. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Først tusind tak for dit svar.

Jeg tænker at hvis jeg skal have festivalgæsterne som den primære målgruppe,er jeg faktisk ikke helt sikker på at der er kunder nok til at jeg kan faktisk kan tjene lidt på ideen,tænker i forhold til hvad det koster at fremstille.

Det der skulle gøre at det var federe at købe et hus end et telt,skulle være at der var en dør man kunne låse(tænker især på at det ville sikre kvinder mod indtrængende og uvelkomne gæster,men også tyveri vil være sværere )

Der skulle være køjesenge,enten som var fastmonteret i huset og kunne klappes op ad væggen når de ikke var i brug,eller via nogle beslag og så kunne hægtes fast til væggen men stadig kunne slåes op ad væggen når de ikke var i brug.

Der kunne måske laves en veranda, i samme princip,så man kunne sidde på  verandaen og nyde musikken "hjemmefra" med nogle venner.

Man kunne lave skabsplads og stole osv også i samme princip som med en plastick foldekasse og ville derfor veje meget lidt 

solcelle ideen går på at man måske på den måde fik strøm til et lille køleskab eller andet.

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe,

Syntes stadig det er en rigtig fin ide, og kom til at tænke på om markedet måske lå et andet sted?

Kom til at tænke på byggepladser, hvor der arbejder udenlandske arbejdere. De bor nogle gange i beboelsesvogne, se link. især den nederste to personers vogn

Hvis du byggede dit hus en smule større kunne det være markedet var der.

Du ville jo kunne transportere dine huse, meget billigere end de nuværende beboelsesvogne.

Femernforbindelsen er stadig planlagt, og der skal bruges mange håndværkere der kommer til at skulle bruge overnatning.

Du skal nok undersøge om der er krav til sådanne "beboelsesvogne/foldehuse", og om der er EU- standarder.

http://www.mobilhouse.dk/default.asp?Action=List&CategoryID=311

http://www.femern.dk/

Venlig hilsen,

Jan K

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom til at tænke på den her trækvogn, som bliver præsenteret i program to kaldet "Mobo"

http://www.dr.dk/DR2/G/galellergenial/galellergenial.htm 

Kan iøvrigt anbefale dette program (Gal eller genial) til alle med Vincent F. Hendricks som vært :)
- et program hvor gode idéer for kritik af ham 

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

@Carsten,

Den er smart :-)

Vh Jan K

Fra Kbh n
Tilmeldt 8. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Tak for dit link Smile

Har aldrig set programmet før.Jeg tænker bare at mobo home ikke er nok til at sikre de hjemløse fra at blive overfaldet,og at jeg ville gå hele vejen,så det blev et meget mere kompakt når det ikke var foldet ud,der skulle isoleres,og en dør at lukke med en slåen mekanisme som feks dem der bliver brugt til en havelåge.

Marterialet skulle være vejrbestandigt og kræve et minimum af vedligeholdelse,og samtidigt let at folde ud,selv i en brandert Big Smile

Vh Dorthe

Fra Kbh n
Tilmeldt 8. Jan 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

'

Jeg tror du har fat i noget der i forhold til målgruppe Yes

Jeg er bare usikker på hvad mit næste skridt skulle være,og om det måske er en stor mundfuld at stå alene med i forhold til at jeg absolut ingen erfaring har med det her,udover jeg en masse ideer,nogle store nogle mindre og kan laves derhjemme.

Men fælles for dem er at jeg er usikker på hvor jeg skal starte,eller om ideerne overhovedet er gangbare,her tænker jeg udbud og efterspørgelse.

Mvh Dorthe

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dorthe,

Det er en stor mundfuld - men det er det altid, at starte noget op og holde ved.

Det "nemmeste" er næsten at få ideen, og så selvfølgelig kun næsten, og sagt med et blink i øjet.

Jeg læser dit indlæs sådan, at du har masser af ideer, men ikke rigtig ved hvordan du kommer videre.

Det vil jo altid være forskelligt og komme an på ideen og dig selv. Er du bedst til at udvikle, brainstorme mv. alene eller sammen med andre?

Når du er kommet til et vist punkt i idefasen, er det en god ide, at hive folk med indover, der har faglige kompetencer på det område som din ide berører. Sammen kan I målrette din ide.

Efter det, er ideen ved at blive defineret.

Så skal du undersøge om der er efterspørgsel, og det må jo i sidste ende komme an på en prøve :-)

Men du kan jo oprette markedsundersøgelser her:

http://da.surveymonkey.com/

Undersøgelserne giver jo intet facit, men kan give dig en fornemmelse.

Desuden tvinger oprettelsen og formuleringen af spørgsmålene dig til at tænke over dit koncept/ide.

Radio 24/7 har et program om iværksættere der hedder: De 6 hatte.

http://www.radio24syv.dk/programmer/de-6-hatte/

Det er også godt at blive inspireret af og beskriver en god proces.

Kan se du bor i København N. Det gør jeg også, og bruger gerne en time eller to på et møde, hvis du tror det ville være nyttigt for dig.

Send eventuelt en privat besked her på Amino eller på:

jankristoffersen@hotmail.com

Med venlig hilsen,

Jan K

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)