Hvordan kan det være at web10 statistik giver ca. 10 gange så mange besøgende som google analytics?
Har selv en ide om at det kan være fordi google kun ser på index.html, kan det passe at google kun ser hvis nogen lander på hovedsiden og ikke på de forskellige undersider? og kan man få google til også at se på undersider?
Da min side var med frames kunne jeg nemt styre besøgende som forvildede sig til undersiderne til index.html. Men nu er den ændret så den kører uden frames, er det så muligt at se om de kommer udefra eller fra index.html så de kan ledes til hovedsiden og starte "rigtigt"?
Se det kan være to forskellige ting, der gør den store forskel i dine tal.
Hvis google analytics koden kun er lagt ind på din forside, ja så får du kun statistik for de besøgende, der rammer den.
GA ser på alle de sider, som du har lagt koden ind på.
Web10 statistikken ser på alle dine sider.
Den anden mulighed, er at du ganske enkelt ved en fejl, er kommet til at se på sidevisninger på web10 og ikke på unikke besøgende.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Du kunne i øvrigt få rigtig meget ud af en grundig seo optimering, hvis du gerne vil have bedre placeringer i google.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Under "Indhold" i analytics, kan du se hvilke sider der bliver set mest. Hvis det kun er index siden der du kan se under "Indhold" har du med stor sandsynlighed kun installeret analytics koden på forsiden :)
Smid evt. et link til din hjemmeside, så skal jeg hurtig tjekke det for dig.
Koden ligger kun på hovedsiden, da det var det som der stod i installeringen af GA.
Kan jeg bare kopiere kodelinerne til alle de andre sider?
Sjovt og lidt uhyggeligt. Skrev et indlæg om http://hemmelig.monbjergpil.dk/ den side viste sig da i herinde klikkede på linket. Det er en ældgammel side og den er ikke på nogen måde tilmeldt GA. Underligt.
Men hvis koden for GA bare kan kopieres til alle de andre sider vil jeg gøre det.
Den kode skal in på din "Tak for bestillingen" side.
Så kan du bagefter se, nøjagtigt hvilke søgeord, dem der køber har benyttet,