Du skal være opmærksom på rettighederne ifbm. køb (Som i virkeligheden blot er leje!) af musik til film. De fleste steder køber du rettigheder til eks. et år af gangen. Du skal derfor være opmærksom på, at musik koster penge. Der findes rettighedsfrit musik enkelte steder, men enten er kvaliteten derefter eller også er der så mange der bruger det, at du hurtigt sættes i bås af seeren.
Mit råd er at læse din kontrakt nøje og sørg for at frikøbe nummeret med det samme! Når først du lægger en film på nettet kan det være svært at kontrollere hvor den udbredes til, og hér kan man komme i klemme ved blot at købe et enkelt års brugsrettigheder.
Vimeo har lige lavet en musiktjeneste der har hvad du søger til få penge - Jeg har endnu ikke selv benyttet den, så jeg kan ikke svare dig på hvordan deres rettighedskontrakt er skruet sammen :)
Så vidt jeg kan se så er der ingen tidsbegrænsning på køb af musikken. Dog må man kun bruge det til en video og ikke med henblik på videresalg. Det vil sige, at det skal være vederlagsfrit at se videoen.