hej amino folk. Jeg ved det er lidt random spørgsmål og komme med her på en ivœrksœtter debat. Men jeg forsøger lige engang, da jeg har en lille fornemmelse af at der sider en del, folk som har studeret før. Jeg sidder med en opgave som omhandler purchasing and supply. Jeg skal skrive et easy om hvad en manager evt kan gøre, hvis der er en chance for at der er supplier opportunism present. Og jeg må sige jeg har ikke den helt store ide, hvis jeg selv skal sige det, dette er ikke lige mit bedste fag :S Er der nogen som har en ide om hvad man kan skrive om. først vil jeg definere de forskellige grader af adfœrd, og derefter komme med forslag som en manager kan gøre. Men det er bare lige det med at finde nok information + teori om emnet. Mange tak på forhånd |
Kunne man ikke skrive om kontrakter? Evt om det trade-off, der ligger mellem den gevinst, der er i overvågning + håndhævning af kontrakten og de omkostninger det medfører. Man kan f.eks. i princippet lave den fuldendte kontrakt, men det vil være alt for dyrt og vil derfor ikke kunne betale sig i forhold til gevinsten.
Du kunne også skrive om Adverse Selection. Her kan du komme ind på viden og asymmetrisk information.
Et tredje emne kunne være omdømme og implicitte kontrakter.
En søgning på google gav i øvrigt følgende artikel. Den er dog ikke gratis, men det kan være din skole har adgang til den. http://www.jstor.org/pss/3152214