Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frivillig forening der indsamler penge

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil gerne starte en ... der indsamler penge til velgørende organisationer såsom Kræftens Bekæmpelse osv.

Pengene samler jeg ind online, 100% frivilligt og vil så sende pengene til dem via min konto.

1. SKAL jeg oprette en forening/organisation officelt (gå på kommunen osv)

- Hvis ja - Hvilken slags forening? Eller en Almen Organisation? Jeg har ikke gevinst for øje.

2. Jeg skal oprette en Paypal, da projektet er færdigt men mangler en konto til indbetalinger - Skal jeg oprette en "virksomheds konto" hvor jeg er under "Almen Organisation" eller bare "Individuel".

- Og kan jeg oprette den nu, selvom jeg ikke har registreret nogen forening/organisation?

3. Hvordan gør jeg med regnskab? Jeg ved absolut INTET om emnet, men alt bliver jo registreret på min konto, også de kontonumre som jeg overfører penge til. Er det "nok". Beløbet er fast, dvs. 50 kr. hvilket der så helst skulle komme mange indbetalinger af.

Det kunne også være der sad nogen fra Fyn, som gratis kunne give lidt råd og evt hjælp, og som havde styr på alt det der med regnskab, oprettelse af foreninger osv. hvis det er nødvendigt.

God aften. Mvh Daniel

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)