Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man ansætte en konsulent på ren provision?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en lille nystartet konsulentvirksomhed. Jeg har ingen kunder endnu, men website, bruchure mv.

Jeg vil gerne have en eller flere sælger/konsulenter, men kan ikke binde mig til omkostninger af nogen art (faste omkostninger). Jeg vil tilgengæld gerne betale en meget stor provision af ded fakturerede omsætning, men ikke før pengene er betalt af kunden.

Jeg vil heller ikke hæfte for sociale udgifter, feriepenge, pension mv.

Kan man / må man det og der er nogle der har links til brugbare/lovlige ansættelseskontrakter målrettet fx konsulenter på 100% resultatløn.

Tak for hjælpen

Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det lyder lidt som du ønsker at ansætte folk som man gør i diverse call centre! Altså telefon, forsikring, avissælgere/konsulenter.

Jeg kan sige med sikkerhed at du ikke kan omgå syge og feriepenge!! Men med lidt snilde, indregner du det i provisionen, således at provisionen er lidt mindre end først beregnet, til gengæld kan du betale, hvad du skal!

Husk på at hvis man er provisionsafregnet, skal du alligevel kun betale feriepenge af det din konsulent har solgt.... Så du har intet reelt udlæg.

Håber det giver mening.

Dbh

Mads Walleen

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Disse kan evt. ansættes på agentkontrakter. Blot hver opmærksom på, at hvis agenten/freelanceren har væsentlig hovedindtægt hos dig, så kan du komme til at skulle betale sociale omkostninger.

Det er altid en rigtig god idé at bruge de få tusinde det koste, at få en advokat med speciale i ansættelsesret til at se på sagerne, inden nogle underskriver, da andet kan blive en dyr omgang 

 

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 13
Fra  Dansk Erhvervssammenslutning Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt sikkert anbefale at du får en advokat til at kigge på den kontrakt du ender ud med.
Du kunne også vælge at melde dig ind i dansk erhverssammenslutning (desa), de har en gratis personalejuridisk hotline som nok ville kunne svare på de fleste af dine svar + du vil få adgang til en masse andre goder og så er det væsentligt billigere en at kontakte en advokat. Du skal være velkommen til at skrive en pm til mig hvis du vil høre lidt mere om desa :)

 

Rasmus

Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har flere konsulenter på ren provision, og vi har haft vores kontrakt set igennem afen advokat. Skriv på til mig på mb@affectum.dk, hvis du vil se en kopi

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)