Jeg kan nemlig se, at en bekendt har personligt CVR med samme nr som hans gamle hovedejede ApS, som er konkurs, og det ApS har nu et andet nummer?
Skifter det nummer når det går konkurs et ApS?
(sjovt nok har virk dk både det gamle ApS med det gamle nr som INGEN MEDDELELSER og det nye nummer som KONKURS og hans personlige nye CVR med samme nr som gamle ApS men de må ligge efter KOB i update nok)
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Selskaber bevarer deres "gamle" CVR-nr., når de tages under konkursbehandling
jeg spørger fordi en leverandør - har faktureret under sit CVR som APS og det ApS er iflg. KOB under kunkurs/opløst
Samtidigt kan jeg se personen nu har samme CVR som personligt selskab - som tidl. var ApS.
Jeg kan I KOB søge CVR og se at det er konkurs - men der har det et nyt CVR tilknyttet, og søger jeg på det gamle ApS CVR nummer, får jeg personens nye personlige virksomhed.
?? vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
jeg spørger fordi en leverandør - har faktureret under sit CVR som APS og det ApS er iflg. KOB under kunkurs/opløst
Samtidigt kan jeg se personen nu har samme CVR som personligt selskab - som tidl. var ApS.
Jeg kan I KOB søge CVR og se at det er konkurs - men der har det et nyt CVR tilknyttet, og søger jeg på det gamle ApS CVR nummer, får jeg personens nye personlige virksomhed.
Det nummer lavede en stort kontorforsyningsleverandør fra det vestjyske for et par siden og flyttede alle aktivtiter ud og efterlod en frygtelig masse gæld - selv ejendomme og deres andre afdelinger i landet blev hurtigt omstruktureret. Det hele foregik (vistnok) lovligt, men det etiske... Jeg mistede også et stor beløb til dem. Men det værste var nok at formanden for bestyrrelsesformanden udtalte til Børsen & Erhvervsbladet, at det var vigtigere at redde deres mange arbejdspladser (ca. 45-50) end at sikre kreditorerne (der var kreditorer for næsten 90 mill - der var en del konkurser).
det er mig der fumler. Det er fordi de har TO selskaber (eller har haft) Et Anonym papirværk ApS som eksisterer med sit nummer og et Anonym papirprod ApS som er konkurs. Samme ejere, så lidt vanskeligt når de hedder noget så tæt
vi har ikke noget i klemme var bare intereseret.
TILLÆGSSPØRGSMÅL TILLADT? Hvis man er hovedaktionær i et ApS - og man så opretter et personligt selskab - så får det personlige selskab vel et andet CPR end ApS'et?
vh