Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fakturerer i opløst ApS navn - nu som personligt selskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ude for, at en som udfører arbejde for os, har haft et ApS - lad os kalde det Anonym ApS

Dette selskab skulle fakturer tjenester det udførte - eller personen kunne vælge at fakturere som CPR hvilket jo ville betyde B-skat

Nu ser min jeg, at det CVR nummer som har stået på fakturaer fra Anonym, ikke rent faktisk er Anonyms - men et CVR nr som helt samme person der ejede Anonym ApS har oprettet som personligt selskab - men dog med navnet Anonym - blot  ikke Anonym ApS men Anonym papirværk

Personen må vel faktisk godt genbruge det gamle firma navn, men det som gør kollegaen lidt konfus er, at Anonym ApS først er konkurs og under opløsning i 2011 - hvor der jo altså stadigt faktureres i samme navn - blot anonym klisterværk personligt CVR

Der er ingen konflikt mellem dem, men kan vi risikere bøvl? Han kan jo tydeligt vise at fakturaerne fra Anonym klisterværk kommer fra det personlige CVR nummer der er oprettet?

Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 10:35

Hej

Jeg er ikke jurist, men synes dog sagen er helt klar:

De to firmaer har hver deres navn, og hver deres CVR nummer, så derfor kan det ikke være ulovligt. At de to navne ligner hinanden, ser man meget tit i forvejen, så derfor er det CVR nummeret der bestemmer.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41

Viggo Poulsen:

så derfor er det CVR nummeret der bestemmer.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Jeg tror du har helt ret - men det er let at fare vildt for leverandører og andre når navnene er 98% ens efter en lukning af det ene og åbning af næste ApS - omvendt så er det jo til leverandørens fordel at han jo kan være advaret mod navnet - så det var måske mere i forhold til kunder jeg synes det er lidt smart - men - du har givet ret Viggo P

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 00:03

J, det er lidt en jungle. Jeg må indrømme at der er tilfælde hvor CVR nummeret ikke er entydigt. Jeg har hørt, at hvis man har et ApS, men fakturerer uden tilføjelsen ApS, kan det opfattes som et personligt selskab, og man kan derfor hæfte personligt for det, i stedet for at hæfte som et ApS. Dette er dog ikke tilfældet i denne sag, så derfor er jeg ret sikker her. Fordelen ved enslydende navne kan være, at det er nemt at Google et navn, og her følge firmaet.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)