Kære Aminos. Jeg er kommet i den heldige situation, at jeg er blevet tilbudt noget konsulentarbejde, hvilket betyder, at jeg skal have etableret mit eget firma. Men før jeg siger ja til tilbuddet og diskuterer løn mm, så vil jeg gerne have lidt styr på følgende: Skal man tillægge moms, når kunden er et firma i USA og konsulentydelserne bliver leveret i form af skriftlige rapporter, præsentationer, telefonmøder på skype og måske også møder i Danmark eller et andet EU land. Hvis jeg kun har denne ene kunde, hvordan bliver jeg så beskattet? Ca. startomkostninger til revisor for råd/vejledning ifm etablering af firma. Ca. årsomkostninger til revisor Med venlig hilsen Charlotte |
icsbycbs:Ca. startomkostninger til revisor for råd/vejledning ifm etablering af firma.
Ca. årsomkostninger til revisor
Det er et svært spørgsmål. Det kommer an på, om du skal starte en personligt ejet virksomhed (altså enkeltmandsfirma) eller et selskab, f.eks. ApS og præcist hvor meget hjælp, du skal have. Hvis du vil starte i den billige ende, så kan du deltage gratis i dette møde for nye iværksættere: http://regnskabsskolen.dk/kurser/korte/informationsmoder/, hvor vi bl.a. diskuterer økonomi, bogholderi, revision eller ej osv.
icsbycbs:Skal man tillægge moms, når kunden er et firma i USA
Nej, du skal ikke lægge moms på regningen, når du leverer ydelser til USA.
Dbh
Anette Sand