Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb af ubetalte fakturaer.

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 22. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også smart.

Tror helt sikkert der er penge i det. Lavede en gang noget IT arbejde for et større dansk firma som opkøbte og så havde de studerende til at ringe rundt for at inddrive gælden. De så ikke ud til at mangle penge. Men måske det skyldes at de var ejet af et norsk firma med kassen i orden.

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 12:30

Kære Alle,

Tusind tak for jeres mange input. Specielt tak til Lars Gosvig, som skød idéen til jorden, inden jeg fik fyret 50.000 af på markedsundersøgelser og hjemmeside. Og HornskovVindberg for at tilbyde samarbejde. Det må vi lige se på.

Jeg har fået rigtig mange henvendelser fra virksomheder, som ville høre, om jeg vil være interesseret i at overtage deres tilgodehavender, hvortil svaret er "måske". Jeg vil i hvert fald gerne give tilbud på at købe kravene. Det kunne jo tænkes, at nogen ville vælge at sælge deres tilgodehavende fremfor at bruge et par tusinde på at konstatere at et krav var uerholdeligt med henblik på at opnå momsfradraget.

I er fortsat velkomne til at kontakte mig. Gerne her på Amino.

Jens.

Fra København
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:40

Ved godt det er en ældre trådmen faldt lige over den)

Små firmaer med små udeståender og små midler kunne måske være interessant at etablere inddrivelse for.

Jeg er sikker på  vi er mange små iværksættere, der lader mange små ubetalte beløb gå ud i glemslen, fordi det er for dyrt og ressource krævende at inddrive. 

Måske en god forretning for en med gå-på-mod ?

Eks: 

Udestående på 350,- + rykker gebyr 100,-  tot. skyld 450,- 

Det ville jeg gerne afhænde til dig for 100,- men for mindre tror jeg end ikke jeg gad tage kontakt. 

Ja, det er småpenge men mange bække små....ok, jeg kender selvfølgelig ikke alt der ligger bagved men måske en ide :) 

Fra Ishøj
Tilmeldt 13. Feb 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:00

Jeg kunne også godt tænke mig at vide om man, som virksomhed hvis man køber fakturaer til en kurs 95, der stadig har en kredit tid på 30 dage før den skal betales. Dvs. det samme som factoring, men i stedet for at låne til likviditet med pant i fakturaen, så køber man den med den risiko som jo selvfølgelig følger med.

Men mit spørgsmål er så, skal denne virksomhed, som køber fakturaer være Finanstilsyns godkendt ? 

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)