Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb af ubetalte fakturaer.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Baagøe Thomsen, advokat (L):

HornskovVindberg Inkasso:

De fleste inkassobureauer tilbyder jo opkøb af ubetalte pengekrav, men i det inkasso bl.a. hos os er ganske gratis er det jo lidt at skyde sig selv i foden at sælge kravet uprøvet. Hvis man sælger et krav til dig slipper man ganske vist for risikoen for at skyldner ingen penge har overhovedet, men idet man kan få gennemført inkassoprocessen gratis, vil det vel kun være relevant at sælge dig krav hvor man med overhængende sandsynlighed må påregne at skyldner ikke er betalingsdygtig? 

Det giver rigtig meget blod på tanden, når en lokal forretningsdrivende, som henvender sig til samme kundegruppe med et lignende produkt, forsøger at skyde en idé nedSmile

Tak for det!!!

hehe :-)

Jeg er nu også uenig.

Hvis du og kreditor er forholdsvis enige om hvor stor sandsynligheden er for at en fordring går i hus, - så vil prisen velsagtens være rimelig for begge parter, hvor du kan tjene lidt penge, - og kreditor kan få det ud af verden en gang for alle.

Jeg kunne godt selv blive fristet af noget sådant da jeg har en række småkrav (500-15.000) som ikke rigtig ser ud til at blive til noget. Men dog hvor jeg ikke er villig til at sælge for 5-25% fordi jeg mener de er mere værd.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:09
Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:15

Michael_N:

Er det factorning du har gang i?

http://en.wikipedia.org/wiki/Factoring_(finance)

Nej, ved factoring tager man pant i fordringen inden den bliver stiftet. Jeg havde tænkt mig at overtage fordringen til eje efter den er blevet stiftet (og konstateret ubetalt).

Factoring eksisterer vist heller ikke rigtig mere i realiteten, efter vi har fået reglerne om fordrings- og virksomhedspant i fordringer for ca. 5 år siden.

Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:46

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg havde sagt ja på stedet ... bare tanken om at de r***uller blev stegt af en der ved hvad han laver er rigeligt for mig .... desuden vil jeg heller have 50% end 0% ... 

Enig... alene fornøjelsen ved at vide, at skyldnerne ikke bare slipper godt fra at holde andre for nar.

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 16:59

Jørgen Olsen:

Jeg kunne godt selv blive fristet af noget sådant da jeg har en række småkrav (500-15.000) som ikke rigtig ser ud til at blive til noget. Men dog hvor jeg ikke er villig til at sælge for 5-25% fordi jeg mener de er mere værd.

Og jeg vil ikke på forhånd afvise, at jeg ville tilbyde mere end 25 %, hvis jeg var enig i, at kravene var mere værd...

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 17:15

Annex:

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg havde sagt ja på stedet ... bare tanken om at de r***uller blev stegt af en der ved hvad han laver er rigeligt for mig .... desuden vil jeg heller have 50% end 0% ... 

Enig... alene fornøjelsen ved at vide, at skyldnerne ikke bare slipper godt fra at holde andre for nar.

Hehe I lyder godt nok lidt småperverse :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:53

Det er nok de færreste, som vil sælge et krav, før de selv har forsøgt at løse sagen...

Men mange oplever jo, at det kan være svært at få deres tilgodehavende, og der kunne sådan et setup nok være smart. Hvem vil ik sælge et tilgodehavende, og blot få lidt penge ind 5-25%, fremfor at få 0% i sidste ende...

Så der er nok nogle gode muligheder i det setup, hvis du formår at sende budskabet korrekt. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er det nok, at jeg bliver anset for at være en lyseslukker.

Vær opmærksomme på, at i samme øjeblik oprindelig kreditor sælger en fordring (for leverede momspligtige varer eller ydelser) mistes retten til momsfradrag for tab på debitorer. Eventuelle momsfradrag for tabet skal føres tilbage.

Med andre ord: For at modellen skal være en fordel for kreditor, skal kursen være højere end 20 - og gevinsten vil ikke være betalingen, men betalingen minus 20% af fordringen (igen forudsat den indeholder moms).

Ovenstående er selvfølgelig forudsat, at kravet er eller vil blive modent til momsmæssig afskrivning.

Vh
Lars

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 20:24

Skatteekstrakten:

Nu er det nok, at jeg bliver anset for at være en lyseslukker.

Vær opmærksomme på, at i samme øjeblik oprindelig kreditor sælger en fordring (for leverede momspligtige varer eller ydelser) mistes retten til momsfradrag for tab på debitorer. Eventuelle momsfradrag for tabet skal føres tilbage.

Med andre ord: For at modellen skal være en fordel for kreditor, skal kursen være højere end 20 - og gevinsten vil ikke være betalingen, men betalingen minus 20% af fordringen (igen forudsat den indeholder moms).

Ovenstående er selvfølgelig forudsat, at kravet er eller vil blive modent til momsmæssig afskrivning.

Smile Ja, jordens største lyseslukker.

Superfint, Lars. Så døde min idé jo lige der.

Så behøver jeg ikke spekulere mere på den. Tak for det.

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:40

Der findes firmaer eller ihvertfald et firma, som vidreformidler gammel gæld på aktion hvor højstbydende overtager din gæld. jeg fik 17000 kr - 5000 kr til firmaet med en gæld på 105.000 kr + renters rente.

Ny ejer af gælden må så se om de kan inddrive de 105.000 kr. jeg fik da lidt ud af det.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)