Jeg indrømmer gerne at vi alle i MediaMouse stadig er på 2003 - og det bliver vi også et pænt stykke tid endnu. Først og fremmest: Jeg syntes at det er grotesk at bruge penge på noget software som egentlig blot er anderledes at se på, men ellers kan det samme. Endvidere så er brugerfladen alt alt alt for brugervenlig. Den er simpelthen så brugervenlig at den ligefrem er forvirrende og totalt umuligt at finde rundt i. For det tredie: Jeg har i de sidste to uger brugt imellem en halv og en hel time om dagen på at supportere kunder i hvorledes de gemmer filer. Problemet for disse kunder er, at de er opgraderet til 2007 og så ikke længere kan finde ud af at gemme deres data - f.eks. til brevfletning og lignende - i de korrekte formater. Nogle kan ikke engang finde knappen "Gem som" fordi Microsoft har besluttet af den jo ikke er vigtig og derfor har gemt den lang f.... ivold inde i nogle andre menuer.
Jeg burde sende bill en regning på 10 x 1 times support til folk som har problemer med at kunne bruge deres nyeste påfund.
Øv øv øv og 3 gange øv hvor jeg bare er træt af 2007''eren allerede - på trods af at jeg aldrig selv har brugt det.
Jeg er nu egentlig meget begejstret for måden det nye office 07 er sat op på, og at det er 100 gange nemmere at sætte en pæn rapport op, da de endelig har fået styr på deres overskrift, titel etc tags, og nu kan gennemføre det med temaer, derudover er alle figurer mm. fået sig en ordenlig omgang styling.
Der er dog stadig mange ting der kunne være bedre, men alt i alt er jeg godt tilfreds med det :)
Vi bruger det dog ikke på kontoret, men har det installeret det på min hjemmepc.
Hvis du synes menuerne er ulogiske og spild af support-tid, så skulle du prøve at bruge ca. 50-100 timers ekstra udviklingstid på at omskrive skabeloner og researche mærkelige løsninger for at kompensere for at Microsoft mener at office 2007 skal vise e-mails igennem Words indbyggede HTML-motor (der stort set kun understøtter HTML a´la 1995) i stedet for at bruge den IE som er installeret på maskinen, som de altid har gjort. Her er så ikke talt tiden med at forklare kunder hvorfor deres nyhedsbreve ikke virker i office 2007 (en stort set umulig opgave der altid ender med noget i stil med: "Ja, men microsoft er jo så store.. så må andre bare indpasse sig").
...og begrundelsen for at lave dette skift...."Det skaber en bedre synergi for outlook brugere som skriver deres e-mail i Word"... jeez... størstedelen af MS. egne programmer og services som laver e-mail-rapporter og sender HTML-mails virker sågar heller ikke i den. Det gælder f.eks. community mails fra xbox.com, diverse kvitteringer for køb af online-ydelser hos Microsoft osv.
Sjældent har jeg set så stupid en forretningsbeslutning som ender med at koste brugerne, udviklerne og deres eget firma, bunker af penge, uden at bringe en eneste økonomisk målbar eller bred brugermæssig forbedring. De begrunder endda udelukkende beslutningen med at "en række brugere under betatesten syntes det ville være en god ide" og forsvarer den med: "Ja, men vi vil da selvfølgelige løbende arbejde på at forbedre Words HTML-motor"....altså sådan en gang om 3-4 år når de sender næste opdatering på gaden.
Det er skisme ironisk når man tænker tilbage på Steve "monkeyboy" Ballmers svedfyldte dans hvor han brølede "Developers, Developers, Developers" ud over forsamlingen. Så meget for det løfte om at gøre det nemmere for udviklere. Det er blevet arkiveret sammen med løftet om WinFS i Vista og alle de andre tillidsbrud MS. har leveret de sidste mange år.
Livet er rart med OpenOffice :) har ikke brugt m$ office siden 2000 synes den blev mere og mere bøvlet og tung at danse med... har dog haft nogle demo''er i test af 2003 og 2007... de har taget det bedste af deres office pakke og ødelagt det...
Hvis du sender en regning til Bill gider du ikke tage dem med jeg har på spildt tid med at aktivere windows? Det er sq et helvede....
er så træt af microsoft jeg har smidt dem på porten...
Jeg synes det er rent cremelade. Det ser lækkert ud, den grafiske brugerflade er lige til højrebenet og den er rar og nem at glo på. Det er nemmere at ramme de rigtige paletter når først man har brugt programmet lidt. De har, ligesom Adobe, lært en masse fra hovederne i Macromedia. Jeg synes også det er smart at smide standard funktioner ind under office ikonen i øverste venstre hjørne, hvor der præsenteres en myriade af "gem som" muligheder - visuelt. Dog er jeg lidt skuffet over outlook idet den ikke i samme grad er ligeså grafisk gennemarbejdet. Samt det faktum at Onenote ikke shipper med corporate udgaverne hvor der er mest behov for den! Du skal bare æde lidt flere lyserøde vingummimus, så åbenbarer klarsynet sig!