Har søgt lidt på nettet (og selvfølgelig direkte på Amino), men har ikke kunne finde svar. Jeg har efterhånden fået så mange forskellige forklaringer på min problemstilling, at jeg ikke kan finde ud af hvad der er skidt og kanel :-)
Mig og en kammerat driver et i/s. Vores firmadresse er på min privatadresse, i lejet bolig.
Både mig kammerat og jeg har fuldtidsjob ved siden af - firmaet er derfor ikke en hovedbeskæftigelse for os og vores personlige indtægt fra firmaet, er langt under vores indtægter i vores fuldtidsjobs.
Jeg har indrettet en lille gang som kontor. Det er en gang som forbinder stue med toilet og soveværelser. Men i gangen er der KUN kontorplads med computer, printer/scan/kopi, opbevaring af mapper/bilag/regnskaber osv. Intet af privat karakter.
Min kæreste og jeg har en privat computer til privatbrug - så computeren på kontoret bruges udelukkende i firmaet.
Man kan tilgå kontoret uden at træde ind i boligens øvrige rum. Dog kan man ikke gå fra stue og i seng/på toilet, uden at vade igennem kontoret. (det er en gang inde midt i boligen . svært at forklare).
fradrag for computer (fra 2012 er der vist ikke MM skat på hvis ikke der er telefon med) og ting der er købt kun til firmaet - ikke fradrag for husleje som beskrevet
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg betaler allerede multimedieskat fordi jeg har fri mobil på mit fuldtidsjob. Kan jeg så, for sidste år, trække internet og privat mobil fra? Har en mobilregning på alt mellem 400 og 900 kroner hver md. Dette kan vel trækkes fra i mit firma?
Og gør det nogen forskel at jeg står som privat kunde hos internet og mobil selskabet?
En jeg kender - en fysioterapeut - siger at han får fradrag fordi han sidder og arbejder derhjemme i sin stue (ikke et kontor). Har dog ikke kunne finde noget på nettet, der understøtter at det skulle være en mulighed? (han har sikkert fået noget info galt i halsen - revisorer har det med at tale hurtigt og i fagudtryk).