Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop-domæne med ÆØÅ

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hvordan ligger landet egentlig, hvis man ønsker at starte en webshop op, hvor domænenavnet indeholder bogstaver som Æ, Ø eller Å?

Her tænker jeg nu mest på søgeoptimeringen. Webshoppen er KUN dansk, og navnet er noget som danskere der mangler produktet, søger efter på google.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 18:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget bøvlet og giver alle slags problemer. Derudover vil det formentlig ikke være svært at rangere på søgeordene med et andet domæne

Jeg ville til enhver tid foretrække at bruge ae/oe/aa end de danske bogstaver, eller alternativt købe begge? Så er man da dækket ind :-)

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 18:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Anders.
Mit råd er at: du skal holde dig fra æøå domains. Det giver ikke andet end problemer. Her tænker jeg også på mails, samt nogle server forstår ikke æøå. Dog tror jeg ikke google vil brokke sig, men nogle gamle kommer der nogle erstatninger for bogstaverne ved de server som ikke kan håndtere disse bogstaver, disse erstatninger er ikke særlig hensigtsmæssig.

--God nytår--
Hilsen Nikolaj
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2236
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 18:31

Hvis domænet f.eks var: rødgråd.dk

Så skal du købe: rårdgråd.dk (så du har det og kan bruge det til markedsføringsmateriale etc.)

Når det kommer til SEO, så skal du købe domænet: roedgraad.dk og/eller rodgraad.dk og bruge dette som det primære når der laves SEO arbejde. 

Rødgråd.dk laver du så en almindelig 301 redirect på, så det peger ind på det uden ø og å. 

:)

Kristian Ole Rørbye

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 18:33

For satan (undskyld sproget) det var hurtigt - og endda meget brugbart, da I giver gode forklaringer på Jeres svar. I skal have tak alle sammen.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 18:40

Anders Helbo:

Hej Aminoer

Hvordan ligger landet egentlig, hvis man ønsker at starte en webshop op, hvor domænenavnet indeholder bogstaver som Æ, Ø eller Å?

Her tænker jeg nu mest på søgeoptimeringen. Webshoppen er KUN dansk, og navnet er noget som danskere der mangler produktet, søger efter på google.

du kan læse lidt om det her: domæne med æøå

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:42

Kristian Ole Rørbye:
Så skal du købe: rårdgråd.dk