Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VPS?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Overvejer om jeg skal have mig min egen VPS server i fremtiden. Men har svært ved at finde den bedste løsning synes jeg. 

Vil gerne have sådan at jeg kan oprette hosting konti på serveren, tilføje domæner, administrere email opsætning osv. Den må gerne komme med php mysql klar til brug og et kontrol panel som Plesk eller cPanel til administrationen.

Håber nogle har nogle forslag.

På forhånd tak

Fra Düsseldorf
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Fra  PrivatHost Skrevet kl. 14:04

Du kan jo fx. leje en vps hos surftown, meebox eller andre vps-udbydere med en debian eller ubuntu, og så smide fx. ISPconfig på der. ISPconfig er helt gratis, dog skal du læse lidt på det før du begynder at bruge det.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 14:14

Har kigget lidt på UnoEuro, nogen der har erfaring med deres VPS?

Hvad gør man i forhold til navneservere. Ville helst bruge egne, i stedet for udbyderens.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:25
René Sejling:

Hvad gør man i forhold til navneservere. Ville helst bruge egne, i stedet for udbyderens.

Der er flere der udbyder sekundær DNS service (ofte endda gratis), hvor du så kan køre primær DNS på den ene server du
lejer og så replikere til deres sekundære DNS server. Dermed omgår du behovet for selv at have en ekstra server til at agere sekundær DNS, og du kan fortsat frit navngive dem begge som du ønsker det.

Fordelen når du ønsker at køre med et kontrolpanel er endvidere, at du så ikke skal til at oprette DNS records særskilt da kontrolpanelet så opretter DNS'en automatisk når du opretter domænet.
Fra Düsseldorf
Tilmeldt 15. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Fra  PrivatHost Skrevet kl. 14:41

Hvis jeg var dig ville jeg bruge GratisDNS. Det kræver dog at du selv kan finde ud af at lave A-records, MX, mv. Jeg har aldrig haft problemer med dem. :-)

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 14:43

Hej René.

Vi tilbyder en VPS løsning, hvor du får en server som du 100% selv kan styre, det vil sige at hvis du vil hoste domian'er der på så kan du fri gøre det. Når du køber VPS af os med Ubuntu på så vil du kunne oprette fjernforbindelse via SSH med admin adgang. Hvis du har spørgsmål så må du enlig skrive til os (bare send en PM).

Du kan se vores servere her: http://www.itcollection.dk/virtual-private-server-cloud-servers/virtual-private-server-with-linux.html

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 14:45

Stortset alle VPS-udbydere har det du efterspørger...

http://www.linode.com/ skulle være et ret solidt, eller Surftown VPS: http://surftown.dk/vps

Har min egen VPS hos Surftown, og den har fungeret uden problemer indtil nu... det kræver dog at du har den tekniske indsigt som der er brug for for at kunne lave konfigurationer på den igennem SSH etc.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 14:46

Tak for jeres svar.

Jeg kan lidt server administration, men ikke helt nok til at jeg ikke skal have en med et admin modul forudinstalleret tror jeg.

Jeg kigger videre på det :)
Tak 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:54
Husk også at et webbaseret administrationsmodul i sig selv ikke løser alt. Hvis ikke du har erfaring med serverdrift selv, er det vigtigt at du vælger en udbyder der kan sørge for at holde din server sikkerhedsopdateret.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)