Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan nogen forklare dette med alm. menneskesprog??????

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Håber i kan hjælpe mig,for pt er jeg total rundforvirret, og bruger meget tid på det.

Jeg er ved at indstallere programmer osv. på min side som er købt gennem unoeuro.dk jeg har indstalleret phpbb via 1-clik indstallation. så ville jeg indstallere wordpress på samme måde. men det kan jeg så ikke, da jeg overskriver phpbb opsætningen. fint nok... support har skrevet til mig at man ikke kan bruge 1-clik indstallationen mere end 1gang, hvilke for mig er underligt.( en rar person herinde skrev det også i min tråd tidligere) Det skal så lægges ind et andet sted skriver de...øøøh hvor og hvordan??

Normalt er jeg ganske god til engelsk,men i dette univers af koder,og fagsprog fatter jeg intet.så spurgte support igen om jeg kunne få file maneger på dansk,og de skrev at jeg kunne hente FTP program., hvis det måske var nemmer for mig.ÅÅHÅ altså hvordan gør jeg så DET, og HVAD er det???

Og lige en ting mere.... Der er Så mange af jer der skriver for OG imod at jeg skla bruge wordpress. jeg øre at det er brugervenligt,men ikke passer til et forum/community, andre siger det nemt kan fungere med wordpress. jeg er ved at blive vanvittig,for jeg ved slet ikke hvad jeg skal vælge. Er tilbøjlig til at holde på at jeg tager wordpress, men så skriver en og phpbb og wordpress skal hænge sammen eller være adskilte.. what again???

Skulle der være en venlig person som kunne hjælpe mig gratis med dette,ville jeg blive glad. Altså forudsat for at det er meget besværligt at gøre ofcause,men fornmmer at det er ganske let...bare ikke for mig. og nu har jeg knoklet med det i 2dage. GISP!!

Hilsen hende den total rundforvirrede,

ps. husk at skriv så jeg fatter det:-)

Fra Fredericia
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 13:18

Uhh jeg har været der hvor du er for et par uger siden, virkelig frustrerende... ftp program kunne være filezilla, min klare anbefaling er at kigge på youtube, omkring ftp og wordpress, det har været en stor hjælp for mig. Ellers så kig på nogle af de spørgsmål jeg har lagt ud, der er nogle meget brugbar svar imellem, fra alle de fornuftige aminoer.

Moving-u.dk, flytning til udlandet, billig udenlandsflytning, flytte til udlandet.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 13:39

Roal Limkilde

kan du sige mig hvor jeg kan læse dine ting så??? det vil jeg da gøre,og også prøve youtube

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:40

Miriam:

Jeg er ved at indstallere programmer osv. på min side som er købt gennem unoeuro.dk jeg har indstalleret phpbb via 1-clik indstallation. så ville jeg indstallere wordpress på samme måde. men det kan jeg så ikke, da jeg overskriver phpbb opsætningen. fint nok... support har skrevet til mig at man ikke kan bruge 1-clik indstallationen mere end 1gang, hvilke for mig er underligt.( en rar person herinde skrev det også i min tråd tidligere) Det skal så lægges ind et andet sted skriver de...øøøh hvor og hvordan??

Hvis vi nu antager, at din side hedder www.miriam.dk - så har dette domæne en "mappe" - oftest kaldet /Root - altså roden af dit domæne.

Her kan du kun have et hjemmesideprogram installeret ad gangen - altså enten ligger Wordpress i din /root-mappe, eller også PhpBB eller et helt tredje program.

Hvis du vil køre med både Wordpress og PhpBB, så skal du lave et subdomæne eller en undermappe til din hovedside.

Et subdomæne med navnet "Forum" ville således have adressen: http://forum.miriam.dk

En undermappe med navnet "Forum" ville se således ud: www.miriam.dk/forum

Hvis du vælger at have Wordpress liggende på hovedsiden - altså www.miriam.dk, så ville man havne på din wordpress side ved at skrive denne adrese. På www.miriam.dk kunne du så have et link eller en knap, der hedder: Besøg vores forum. PhpBB-Forummet ville så ligge på enten http://forum.miriam.dk eller www.miriam.dk/forum.

Et subdomæne er i princippet at betragte som et selvstændigt domæne, hvor en undermappe betragtes som en "underside til hovedsiden."

Jeg har ikke et bud på fordele og ulemper på de to - men det er der nok andre kloge hoveder herinde, der har? :-)

Et FTP-program er et filoverførselsprogram. Når du åbner din side eller dit domæne i FTP-programmet, har du dine PC-filer i den ene side af skærmen, og dit domænes mapper/filer i den anden side af skærmen.

Via FTP-programmet kan du så f.eks. overføre filer til dit webhotel/domæne, eller du kan bruge programmet til at installere f.eks. Wordpress.

FileZilla er et ganske godt og gratis FTP-program, og kan hentes her: http://filezilla-project.org/ (du skal vælge Client) :-)

Om du har behov for både Wordpress og PhpBB er lidt svært at sige - men man kan komme rigtig langt med Wordpress alene - og så evt. installere et forum-plugin til Wordpress.

Hvis du kan nøjes med dette, så slipper du helt for at skulle tænke på subdomæner, undermapper, FTP-programmer mv. ;-)

Edit: Og det kunne selvfølgelig også være omvendt, altså at du kører siden med PhpBB - og dropper Wordpress. Hvis det er et rent forum du skal lave - altså a la Amino - så kan du sikkert godt nøjes med PhpBB.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 14:02

Allan I:

Hvis vi nu antager, at din side hedder www.miriam.dk - så har dette domæne en "mappe" - oftest kaldet /Root - altså roden af dit domæne.

Her kan du kun have et hjemmesideprogram installeret ad gangen - altså enten ligger Wordpress i din /root-mappe, eller også PhpBB eller et helt tredje program.

Hvis du vil køre med både Wordpress og PhpBB, så skal du lave et subdomæne eller en undermappe til din hovedside.

Et subdomæne med navnet "Forum" ville således have adressen: http://forum.miriam.dk

En undermappe med navnet "Forum" ville se således ud: www.miriam.dk/forum

Hvis du vælger at have Wordpress liggende på hovedsiden - altså www.miriam.dk, så ville man havne på din wordpress side ved at skrive denne adrese. På www.miriam.dk kunne du så have et link eller en knap, der hedder: Besøg vores forum. PhpBB-Forummet ville så ligge på enten http://forum.miriam.dk eller www.miriam.dk/forum.

Et subdomæne er i princippet at betragte som et selvstændigt domæne, hvor en undermappe betragtes som en "underside til hovedsiden."

Jeg har ikke et bud på fordele og ulemper på de to - men det er der nok andre kloge hoveder herinde, der har? :-)

Et FTP-program er et filoverførselsprogram. Når du åbner din side eller dit domæne i FTP-programmet, har du dine PC-filer i den ene side af skærmen, og dit domænes mapper/filer i den anden side af skærmen.

Via FTP-programmet kan du så f.eks. overføre filer til dit webhotel/domæne, eller du kan bruge programmet til at installere f.eks. Wordpress.

FileZilla er et ganske godt og gratis FTP-program, og kan hentes her: http://filezilla-project.org/ (du skal vælge Client) :-)

Om du har behov for både Wordpress og PhpBB er lidt svært at sige - men man kan komme rigtig langt med Wordpress alene - og så evt. installere et forum-plugin til Wordpress.

Hvis du kan nøjes med dette, så slipper du helt for at skulle tænke på subdomæner, undermapper, FTP-programmer mv. ;-)

jeg takker mange gange for forklaringen. jeg forstår ikke alt du skriver, isæ rikke det i toppen. men lære det vel en dag... Ville jeg kunne "nøjes" med wordpress og så slette phpbb eller???og KUn udelukkende bruge wordpress?

jeg er ved atlave et forum/community hvor folk skal kunne skirve og evt chatte sammen også.

Fra Fredericia
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 14:06

Du skal bare klikke på in profil så kan du i bunden se alt hvad jeg har deltaget i.

Moving-u.dk, flytning til udlandet, billig udenlandsflytning, flytte til udlandet.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:37

Miriam:

jeg takker mange gange for forklaringen. jeg forstår ikke alt du skriver, isæ rikke det i toppen. men lære det vel en dag...

Det er egentlig ret simpelt, det er bare svært at beskrive på skrift. Det ville være meget nemmere for dig at forstå, hvis du havde set din sides opbygning via et FTP-program.

Miriam:

Ville jeg kunne "nøjes" med wordpress og så slette phpbb eller???og KUn udelukkende bruge wordpress?

jeg er ved atlave et forum/community hvor folk skal kunne skirve og evt chatte sammen også.

Ja, du vil godt kunne nøjes med enten Wordpress eller med PhpBB.

Hvis det er et rent forum/community du skal lave - så er PhpBB jo decideret designet til dette formål, så det er måske det du skal starte ud med, og så droppe Wordpress indtil videre.

Jeg har ikke selv rodet med phpBB, så jeg ved ikke hvor nemt det er at bygge en side med det system.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)