Hej alle Så skal jeg bruge lidt råd og vejledning. Jeg er blevet bedt om at ændre min hjemmeside´s opbygning af menuer og undermenuer, da min "gamle" chef mener at vi har kopieret hans hjemmeside, hvilket ikke er tilfældet. Vi har haft/har stadig et eksternt firma til at lave vores hjemmeside og har kun brugt vores egne ord og billeder. Han mener at det udgør en krænkelse af hans hjemmeside og at vi udnytter hans markedsposition. Vi har opbygget vores shop på Oscommerser. At vi sælger de samme produkter er jo i sig selv ikke ulovligt, men han mener måske det krænker ham at få lidt konkurrence. For at I kan komme med lidt hjælp kan i kigge på vores shop: www.ergovision.dk og til sammenligning www.office-nordic.dk Jeg ser frem til at høre nogen kommentarer. |
Kopiering af hjemmeside??
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Flemming Gravesen
Unique indretning
Helt ærlige så tror jeg mildest talt ikke du har noget at være bekymret for. Ud over produkterne så har jeg lidt svært ved at se hvad det lige skulle være han hisser sig op over. Nu har jeg ikke brugt oseaner af tid på at side og sammenligne siderne men det umiddelbare indtryk er at der ikke er de store lighedspunkter. Peder |
|
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
Du kan hilse din "gamle" chef og sige at han kan hoppe og springe alt det han vil. Jeres sites ligger umiddelbart på ingen måde i nærheden af hans. Hverken visuelt, sprogligt, eller strukturmæssigt (han har en Produkt sektion, jeres produkter ligger direkte under forsiden, osv). Jeg har ikke været det hele igennem, så der kan da sikkert være sider der sprogligt minder om hinanden (kontakt-sider og lignende har en tendens til at gøre det), men sådan er livet en gang imellem. Med luftige beskyldninger kan man også finde sammenhæng mellem din chefs website og de fleste andre websites. Jeg synes du skulle bede din tidligere chef om præcist at specificere hvilke steder jeres website krænker hans, og som er kopieret m.v. og så tage debatten derfra. Der er altid en million dårlige undskyldninger fra tidligere chef''er når deres ansatte vælger at forlade et firma for at starte en konkurrent, så medmindre han har nogle konkrete passager og områder, som han er villig til at aflevere skriftlig og gå til doms med, så ville jeg ikke bruge mange kræfter på det. Han er formodentlig bare ude på at skræmme jer som du selv nævner. Måske han skulle holde sig til at sælge møbler ;-) |
Hej Tak for den opbakning og de gode råd. Jeg har nu bedt vores advokat sende et brev hvor vi informere at vi er uforstående og ønsker det mere speciferet, såfremt at vi skal tage det seriøst. |
Flemming Gravesen
Unique indretning
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)