Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedstype til afholdelse af sponsorfinansieret sportevent

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

Hvis jeg nu (rent hypotetisk selvfølgelig) arrangerer en større sportevent og rent faktisk har held med at sikre en hovedsponsor, så stiller det mig umiddelbart overfor følgende problemstillinger:

- Hvilken virksomhedstype skal jeg vælge - findes der en speciel type til events (à la foreninger)? Jeg hælder til ApS, da jeg gerne vil begrænse ansvaret, hvis nu noget skulle gå galt.

- Omvendt har jeg intet behov for at lægge 80k for at køre en event, der bygger på frivilligt arbejde og ikke nødvendigvis skal give profit. Så kan jeg bruge et eventuelt hovedsponsoratet som opstartskapital, hvor jeg og mine partnere stadig står som ejere?

På forhånd tak for input - håber nogen har været i eller kender til en lignende situation :)

P.S. Det vil ikke være aktuelt at lade eventen ske igennem en klub.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 00:24

Du skal bare tænke på at hvis du forventer at have deltagere fra klubber så skal du først tjekke hos unionen at disse må deltage. Fordi jeg ved fra Dansk Motor Union så må de ikke deltage jeg kan huske i tidernes morgen det var en som deltog og vandt DM under kommunale Motor klubber som blev smidt ud af DMU pga. dette.

Jeg mener at mange andre Unioner har samme regler.

Du skal nok heller ikke forvente at den hoved sponser vil ligge alle pengene up front. De vel se at eks. er hvis målet lyder på 10.000 deltagere og beløbet 500.000 Så får du 25% måske fra starten. 25% når du har 2.500 tilmeldte og så fremdeles.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 08:55

Hej Brian,

Tak for info. Eventen er underlagt et regelsæt fra den internationale føderation, og det danske forbund støtter os, så det er heldigvis ikke noget problem :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)