Hej Amino Jeg er en dreng under 18 år som og går leger lidt med tanken om at starte en webshop. Jeg overvejer lidt at bruge alibaba.com men hvordan gør jeg bedst for at undgå told og moms? Jeg har heller ikke rigtigt forstand på det der med at drive hjemmesider og sådan noget så tænkte på hvordan jeg får lavet den smarteste webshop som jeg selv kan styre? Håber der er nogen af jer som har nogen gode idéer. Med Venlig Hilsen Simon Andersen
Du kan ikke drive forretning og forvente at folk i dette forum vil være med begå ulovligheder. Betal din del til samfundet ved at betal told og moms som alle andre.
Ang. Webshop så prøv at søg i toppen af siden der er masser som spørg til webshop.
Hej igen Det var nu heller ikke for at begå noget ulovligt, men mere et håb om at andre måske havde bedre alternativer til alibaba som fx noget fra England. Og så der med på den måde slippe for til og moms. Tro mig havde ingen hensigt om at gøre noget ulovligt. Med Venlig Hilsen Simon Andersen
Indkøbsprisen fra Kina skulle gerne - hvis ikke mere end - opveje toldomkostningerne :-) Råvarer har som hovedregel lavere toldsatser end færdigvarer.
Men køber du iphone covers til 1 kroner stykket og betaler 5 procent told, så vil du stadig have en fin fortjeneste, når du sælger dem for 40-50 kroner eks.