Jeg sidder og roder med noget PHP, og i færd med at tjekke om hvorvidt mine felter er tomme, støder jeg ind i et problem. Det lader nemlig ikke til at virke, når mit felt har en default value, eks. value="Søg her". Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme dette problem til livs?
Ydermere kan jeg på ingen måde forstå, hvorfor min browser ikke viser æ, ø og å på min side, trods jeg benytter - mener jeg - det rigtige charset. Nogen der kan hjælpe mig ud der?
Jeg sidder og roder med noget PHP, og i færd med at tjekke om hvorvidt mine felter er tomme, støder jeg ind i et problem. Det lader nemlig ikke til at virke, når mit felt har en default value, eks. value="Søg her". Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme dette problem til livs?
På forhånd tak.
En value funktion sætter standard tekst ind. Derfor kan du ikke lave en simpel funktion som tjekker dette.
Det du skal gøre er at bruge HTML5's placeholder (<input type="search" name="noget" id="noget" placeholder="Søg her" /> Denne placeholder vil virke præcis som du ønsker det. Den er halvt gennemsigtig og forsvinder når besøgende klikker sig ind i feltet.
Placeholder virker desværre kun i nyere browsere som understøtter placeholder html5 funktionen. Hvis du vil sikre at det virker i alle browsere skal du kigge efter noget javascript. Er din søg funktion ikke den vigtigste funktion på din hjemmeside, vil jeg anbefale at bruge placeholder. Det sparer dig for rigtig meget tid og det fungere rigtig godt.
Senere kan du begynde at arbejde med javascripten hvis det er. Men placeholder er bestemt en holdbar læsning.
Hvordan laver man et link, så man kan skrive noget, som casper ar gjort ?
Er det noget HTML ?
I dette tilfælde er det blot en funktion i den øverst bar når du skriver et indlæg. Der er en kæde som du kan trykke på, når du har markedet noget tekst. Der kan du vedhæfte et link som du peger mod en adresse (URL). Skal du lave et HTML link er det blot at skrive:
<a href="URL ADRESSE HER" title="eventuelt en titel på linket">Din tekst som skal vises, ligesom Caspers</a>
Er det noget HTML ?
I dette tilfælde er det blot en funktion i den øverst bar når du skriver et indlæg. Der er en kæde som du kan trykke på, når du har markedet noget tekst. Der kan du vedhæfte et link som du peger mod en adresse (URL). Skal du lave et HTML link er det blot at skrive:
<a href="URL ADRESSE HER" title="eventuelt en titel på linket">Din tekst som skal vises, ligesom Caspers</a>
Er det noget HTML ?