Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback af mit første nyhedsbrev (skyd mig ned !)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Er ret stolt. Har sendt mit første nyhedsbrev ud, har samlet 229 emailadresser da jeg sendte nyhedsbrevet ud.

Desværre har nogle frameldt sig tjenesten, men der er andre gode starts :) . 32% har åbnet, som åbenbart er noget højere end gennemsnittet for min industri (som mailchimp kalder det).

HAr i ikke lyst til at give mig lidt feedback ? Hvad gik godt ? Hvad var skidt ?

Havde du lysten til at læse det osv.

På forhånd tak !

http://eepurl.com/iaUnI

Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 20:30

Forresten var mit subject således :

Skrot nytårsforsættet | Lancering af StyrKosten.dk 1/2-2012 | Bedste Musli(nøglehulsmærket)

Som i også meget gerne må kommentere på :)

Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 15:45

Slet ingen som har lyst til at give mig lidt feedback ? :)

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 15:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Tillykke med nyhedsbrevet Smile

Nyhedsmail er en svær størrelse, men jeg synes du er kommet ganske godt omkring det taget i betragtning, at dette er dit første.

Men noget som man altid skal gøre klart for sig selv, inden man trykker "send" er - hvad får læseren ud af det? Og hvad vil du gerne opnå med nyhedsmailen?

Hvis ikke der er en reel værdi for læseren, så begynd hellere forfra. Og hvis du ikke ved, hvad du gerne vil have ud af det i sidste ende, så find et andet fokus.

Jeg synes din nyhedsmail er ret teksttung, og der er ikke noget der springer mig særlig meget i øjnene, som jeg bare får lyst til at læse. Det er også anstrengende at læse hvid på sort baggrund, selvom jeg godt kan se, at det deler mailen lidt mere op. Men hold det sort på hvid for læsevenlighedens skyld. Især når du har så meget tekst, som du har.

Jeg synes delen om at skrotte nytårforsættet er ret interessant. Nu er dit website godt nok ikke lanceret endnu, men sådan en historie ville jeg skrive f.eks. i en blog på websitet og så linke til den i nyhedsmailen. På den måde vil du kunne give læseren små "teasere" og holde nyhedsmailen kortere og mere lige på. Og så kan du forhåbentlig også få mere trafik over på websitet, når det er klart.

Dit emnefelt, som du også gerne vil have feedback på, synes jeg ikke fungerer. Det er sådan set bare en gentagelse af overskrifterne inde i selve nyhedsmailen. Et emnefelt skal gerne være så interessant, anderledes, spændende, at man ikke kan vente med at åbne mailen. Det er svært, men det kan lade sig gøre at lave sådan et emnefelt Smile

Jeg vil råde dig, og alle andre der gerne vil være nyhedsmail-hajer, til at tilmelde dig Christina Klitgaards nyhedsmail. Hun er nyhedsmail-dronning og kan om nogen skrive et emnefelt der nærmest skriger "du fortryder det, hvis ikke du læser denne mail."

Hun afholder workshops i at skrive nyhedsmails. Jeg har selv deltaget i sådan en workshop, og kan kun anbefale det. Man får rigtig mange gode tip til at skrive en super god nyhedsmail.

Når du får gang i dit website, tror jeg automatisk du får mere (interessant) indhold til dine nyhedsmails. Held og lykke med det.

Mange hilsener

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:51

En lille ting du lige skal rette er ;

Vis i browser - ikke Hvis i browser :)

Ellers er jeg enig i at hvid på sort ikke er så behagelig at læse -  den flyder lidt for mig ihvertfald.

Men jeg synes du kommer godt ud generelt.

Og jeg snupper lige Sisses tips med mig :)

Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 23:28

Tunsind tak for jeres feedback.

Vil jeg tage med i mit næste nyhedsbrev :).

Godt du syntes om artiklen sisse.
Har du nogle ideer til hvordan jeg kunne have emne feltet til at se ud ?

Kender i desuden nogle bøger om nyhedsbreve ? :)

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 09:44

Selv tak Smile

Mht. en god bog, så har førnævnte Christina Klitsgaard skrevet en rigtig god værktøjsbog med den meget sigende titel "Skriv dig ind i dine læseres hjerne, hjerte og pengepung i 8 nemme trin". Den tager dig igennem nyhedsmailen trin for trin og er alle penge værd. Selv Hr. Thorborg anbefaler den Smile

Din overskrift ville blive meget mere interessant, hvis den talte mere direkte til læseren. Noget ala "Sådan kommer du i gang med en sundere livsstil", "Sundere livsstil i 4 nemme trin", "Så let kommer du i gang med en sundere livsstil" og lignende.

Det må gerne være konkret og mere direkte, så læseren blot ved at se din overskrift ved, hvad han/hun får ud af at læse din nyhedsmail.

God weekend, når du kommer dertil.

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 20:01
Spørg altid dig selv what's in it for me sådan tænker dine modtagere. Lad være med at starte med et højt billede - ser man mailen i preview pane er der ikke noget indhold der tricker en til at åbne mailen. Hvor er dit Call to action link? eller knap? Og husk du må gerne placere samme Call to action mere en en gang i samme mail. Placerer du det kun i bunden af mailen og er man tvunget til at scrolle ned for at finde det mister du sten sikkert konverteringer.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)