Hej med jer, Til en fysisk butik, skal vi igang med at etablere en webshop. Samtidig vil de gerne have indført nyt system i deres fysiske butik, da det hele pt. foregår ved papir og blyant. Jeg vil meget gerne bruge Magento og e-conomic, men må indrømme at det er nyt for mig at tænke en fysisk butik ind i regnestykket. Der er jo noget med et lager der skal opdateres, ligemeget om varen købes elektronisk eller i butikken. Så vidt jeg kan se, skal jeg bruge et POS system til den fysiske forretning. Men min overvejelse går på, om det skal være Magento eller e-conomic der skal være centrum for data. Har i nogle ideer/tanker/erfaringer omkring fordele og ulemper ved at have lagerstyringen i e-conomic hhv. Magento? Det skal siges at det er en lille butik, så budgettet er ikke alverden - så det skal helst være en økonomisk fornuftig løsning; men selvfølgelig brugbar alligevel. Min umiddelbare tanke er selv at lade Magento være centrum, således at Magento bliver brugt i den fysiske butik også (enten http://www.boostmyshop.com/english/point-of-sales.html eller http://saas.smartosc.com/resources/2011/10/x-pos_online_pos_system_for_magento/), så lagerstyringen foregår i Magento og e-conomic "kun" står for faktura og bogføring. Jeg vil meget gerne høre jeres input også, så vi kan få lagt fundamentet rigtigt fra starten. På forhånd tak, Jesper |
Det eneste jeg kender nogen der har haft success med er når lageret hænger sammen med økonomisystemet, - og lageret opererer på fifo eller gennemsnitspriser.
Statiske priser og antal som man så kan gå ind og justere manuelt, uden historik vel og mærke, holder sjældent når butikken vokser - og det er hvad man ser i de fleste webshopløsninger. Jeg ved ikke om der findes et smart tillægsmodul til magento, - men som udgangspunkt er antallet så vidt jeg er orienteret en statisk kolonne der kan justeres i den ene eller anden retning (quantity).
Selv kører jeg en prestashop med e-conomic integration, og har hjulpet flere virksomheder med opsætning af lignende løsninger, også med andre shopsystemer.
Fælles for de løsninger jeg har arbejdet med er at e-conomic får lov at bestemme.