Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-conomic eller Magento som drivkraft (til lager/POS)?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Til en fysisk butik, skal vi igang med at etablere en webshop. Samtidig vil de gerne have indført nyt system i deres fysiske butik, da det hele pt. foregår ved papir og blyant.

Jeg vil meget gerne bruge Magento og e-conomic, men må indrømme at det er nyt for mig at tænke en fysisk butik ind i regnestykket. Der er jo noget med et lager der skal opdateres, ligemeget om varen købes elektronisk eller i butikken.

Så vidt jeg kan se, skal jeg bruge et POS system til den fysiske forretning. Men min overvejelse går på, om det skal være Magento eller e-conomic der skal være centrum for data. Har i nogle ideer/tanker/erfaringer omkring fordele og ulemper ved at have lagerstyringen i e-conomic hhv. Magento?

Det skal siges at det er en lille butik, så budgettet er ikke alverden - så det skal helst være en økonomisk fornuftig løsning; men selvfølgelig brugbar alligevel.

Min umiddelbare tanke er selv at lade Magento være centrum, således at Magento bliver brugt i den fysiske butik også (enten http://www.boostmyshop.com/english/point-of-sales.html eller http://saas.smartosc.com/resources/2011/10/x-pos_online_pos_system_for_magento/), så lagerstyringen foregår i Magento og e-conomic "kun" står for faktura og bogføring.

Jeg vil meget gerne høre jeres input også, så vi kan få lagt fundamentet rigtigt fra starten.

På forhånd tak,

Jesper

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:52

Det eneste jeg kender nogen der har haft success med er når lageret hænger sammen med økonomisystemet, - og lageret opererer på fifo eller gennemsnitspriser.

Statiske priser og antal som man så kan gå ind og justere manuelt, uden historik vel og mærke, holder sjældent når butikken vokser - og det er hvad man ser i de fleste webshopløsninger. Jeg ved ikke om der findes et smart tillægsmodul til magento, - men som udgangspunkt er antallet så vidt jeg er orienteret en statisk kolonne der kan justeres i den ene eller anden retning (quantity).

Selv kører jeg en prestashop med e-conomic integration, og har hjulpet flere virksomheder med opsætning af lignende løsninger, også med andre shopsystemer.

Fælles for de løsninger jeg har arbejdet med er at e-conomic får lov at bestemme.

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 15:53

Hej Jesper.

Vi sælger et fedt touch baseret kasseapparat som er integreret med e-conomic, og vi har flere kunder kørende mod netop vores kassesystem, e-conomic og både Dandomain og DanaWEB som tredje ben i løsningen.

Integrationen kan fungere på flere måder, en af dem er den du nævner med at lade shoppen agere hovedsystem med lager osv, og så lade kassen trække fra dette lager ved salg.
Finanstal overføres så fra kassen til e-conomic :)

Så hvis du vil have en lækker løsning med integration mod Magento så kan vi nok også løse dette.

Dbh Johnny

Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Fra  WinKAS A/S Skrevet kl. 08:33

Hej Jesper.

Hvis du ønsker et fysisk kasseapparat incl. lager og webshop osv osv, så har du hele løsningen i:

WinKAS Pro - www.winkas.dk

Godt nytår.

Med venlig hilsen

Michael

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)