Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

StartupPilots Aps på vej med iværksætterblog - men hvad vil i høre om?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen,

Nu har vi endelig fået stiftet vores afdeling i Århus og København. 

Vores arbejde omhandler at hjælpe iværksættere ud over rampen når de har opstartsproblemer, manglende tid, ressourcer eller kompetencer. 

I forbindelse med dette vil vi i StartupPilots lave en blog på hjemmesiden, så snart denne er kodet (Ja, vi har endnu ikke en side da vi har så travlt med eksisterende kunder).

Men vi vil gerne høre hvad i iværksættere gerne vil vide noget omkring!

Iværksætteri er jo et bredt begreb, så hvad vil i vide om? Skal vi få revisorer og advokater til at skrive omkring det administrative/juridiske omkring opstart og regnskab

Skal jeg skrive omkring koncept, produkt og forretningsudvikling?

Skal vores udviklere skrive nogle tekniske ting i relation til hjemmeside/webshop?

Skal vores Ph.D i Datalogi (og medlem af rådet for større IT-Sikkerhed) skrive omkring sikkerhed af websites?

Skal nogle af vores kommunikations folk skrive omkring kommunikations strategier og effektuering af disse?

Skriv alle jeres ideer i tråden, og vi vil lytte og finde relevante skribenter når vi får siden live..

Jeg ser frem til at høre alle jeres ønsker!

Mvh Kenneth, Direktør StartupPilots Aps

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Har vist brug for hjælp af en af konverteringseksperterne, siden mit indlæg der beder om jeres hjælp konverterer 0 af 98 besøgende.. (bump)

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Jeg vil meget gerne komme med lidt input til dit indlæg.

Jeg har nu selv været igennem 4-5 startups, hvoraf jeg har måtte igennem den meget svære process at lukke en af dem. Derudover er jeg idag relativ aktiv i div. advisorybords og det er typisk de samme udfordring jeg oplever hos nyopstartede eller folk der gerne vil igang.

  • Iværksættere i DK er typisk din "average" dansker, som har siddet i det samme job gennem længere tid og nu har besluttet sig for, at ville være selvstændig. De leder derfor efter noget, som interesserer dem og begynder derefter at planlægge. Udfordringen i den sammenhæng er´, at for at få succes som iværksætter idag, skal man være "jack of all trades", hvis man skal kunne gøre dette alene. Her tænker jeg på indkøb, produktion, logistik, teknik, marketing, PR og ikke mindst forretningssans.
  • Jeg vil foreslå at I tager fat i eksperter indenfor ovenstående områder og får dem til at skrive omkring de udfordringer der er ved dem. Men ét er at identificere udfordringer en anden er at komme med løsninger på dem. Jeg ved at der er ikke to løsninger som er en. Men man kunne tage fat i brancher f.eks. webshop med produktsalg, detailprodukt, rejseprodukt osv.
  • Man kunne også få nogle iværksættere i opstartsfasen til at byde ind med udfordringer omkring marketing, detailhandel og produktion og så have et panel af eksperter der byder ind med løsninger og lign.
  • Det er ekstremt vigtigt at få nogle konkrete erfaringer på banen fra folk som har en reel viden og ikke bare en holdning til det. Det er ultra vigtigt at det er folk som har taget de hårde tæsk ved at gøre tingere forkert og derfor at komme med tunge erfaringer.
  • En anden ting er at vi her i DK er ekstremt gode til navlepilleri. Dvs. at tanjeloven samt andre ting gør, at folk ikke tør have visioner og samtidig dele dem med andre. Vi kommer typisk til at fokusere på det danske marked, da vi bor i DK. Men realiteten er at det danske marked er et af verdens mindste markeder samtidig med at det er et af de sværeste markeder, at få succes på. Dette er et teste faktum, hvorfor de store virksomheder benytter DK som test markede. For kan man få succes i DK kan det lade sig gøre de fleste steder, samtidig med at DK er et lille komprimeret marked.

Der er massere af emner, som er relevante for folk derude. Men det er også vigtigt at I beslutter jer for, hvem jeres målgruppe er. Er det den "lille" hygge iværksætter, som blot skal tjene til dagen og vejen. Er det den ambitiøse lille iværksætter, som tør tænke større eller er det den "tunge" iværksætter, som har store armbevægelser og behov for stor kapitaltilførsel.

Det var blot mine 25 øre.

Rasmus Limschou

 

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Tak for dit svar, det giver en masse gode tanker at overveje.

Det er hvad vi havde overvejet at skrive omkring, da du har helt ret i at det skal være "jack of all trades" medmindre man er et godt diversificeret team. Det er dog ret brede områder at arbejde med. Det er sikkert nemmere at udgive bøger end at lave en blog hvor det hele beskrives :)

Vi havde blot håbet at iværksætterne ville give helt konkrete problemstillinger som de havde problemer med i øjeblikket.

Du har også helt ret i at vi i Danmark er verdensmestre i navlepilleri og janteloven tynger os ned. Vi skal dog nok arbejde kraftigere med at specificere hvem vi gerne vil hjælpe på bloggen. Dog mener jeg at de "tunge" drenge vi snakker om ikke har behov for dette. Dem der er tunge drenge de har denne viden i forvejen eller deres team/netværk/mentorer. De søger ikke (generalisering) via blogs eller amino for dette. Umiddelbart tror jeg at vi vil forsøge at gå efter Amino + 1 typen. En der allerede har den viden der tit efterspørges herinde og vil gå endnu et niveau dybere. Dette skal ikke forstås forkert, men det er sjældent at de stærke vækstiværksættere findes herinde. Min erfaring er at dem der er her, de er der for at svare på nogle spørgsmål, ikke stille dem.

Selv sidder jeg tit herinde og mangler de "sværere" svar. Selv blandt ekspertblogs finder jeg sjældent ny unik viden som vores team ikke har i forvejen. Soulaima læser jeg dog med største nydelse, men f.eks Rolf Høegh syntes jeg ikke har meget nyt at byde på i.fht egen viden, og slet ikke min coach der som 28 årig var Salgsdirektør i GE Capita og i andre stillinger som salgschef lukkede ordrer i klassen 750 mio kr pr gang.l. Derfor må målet være at give folk det som folk som jeg selv mangler af viden. Gå væk fra de mindre opstartsproblemer, men mere kigge på marketingsstrategier, kommunikationsplan og gerne funderet i en kombination af Teori (vi er flere kandidater fra Uni) og praksis (som er det vigtigste og mest håndgribelige). Det bliver sikkert markant sværere at finde kompetente folk til disse indlæg, men kvaliteten for læserne bliver også tilsvarende højere. Vi har snakket om i virksomheden at få tilknyttet investorer (flere har allerede pitchet omkring hvorfor VI skal vælge DEM - hvilket normalt er omvendt) så vi kan hjælpe iværksættere videre og levere et mere helstøbt produkt end det vi allerede gør nu som partner hvor vi bygger produktet (oftest IT), laver forretnings og kommunikationsplan og hvad der ellers hører sig til forarbejdet før en virksomhed lanceres på markedet. Så nu skal den pipe folk kommer igennem være længere, bedre og mere omfattende. I den sammenhæng giver det god mening at hæve niveauet af bloggen et niveau.

Tusind tak for dit indlæg Rasmus. Når ikke andre vil/tør skrive - så er jeg glad for at den der gjorde leverede et der satte gang i mine tanker.

Kenneth Jensen

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Jeg er selv igang i Odense med noget lign. 

Måske vi skulle snakke? 

Hilsen

Steffen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)