Hej alle Aminoer. Jeg er en ung mand som gerne vil skabe den tilværelse jeg altid har drømt om, og den indebærer at være min egen chef. Jeg har en ide om at lave en webshop som sælger følgende: NAS enheder (QNAP, Synology og flere andre) Streaming-afspillere til video (Xtreamer, Popcorn, mede8er, A.C. Ryan mfl.) Streaming-afspillere til audio (Sonos, Logitech) Tilbehør såsom kabler, harddiske, ram mm. Jeg har søgt meget på nettet, men læst at mange dropship-sider er scams, og desuden er det svært at overskue hvem der kan levere hvilke produkter, uden først at skulle betale for adgang til produktliste, pris eller kontaktoplysninger. Er der nogen her som kan anbefale en side der er værd at betale for, eller endnu bedre kender en dropshipper som kan levere nogle af de produkter som jeg efterspørger? Jeg har allerede tre domæner (to .dk og et .eu) som skal sælge udstyret, men jeg har ingen erfaring med design/opsætning af en webshop. Lige nu er der opsat Prestashop, men jeg synes det virker meget svært at opsætte en nogenlunde professionelt udseende shop med Prestashop. Jeg overvejer at hyre nogle til at lave en flot/brugervenlig side (ikke nødvendigvis i Prestashop), men hvilket prisleje taler vi om? Jeg ved godt at der er mange faktorer der spiller ind, men kan man forvente at få ok kvalitet for mindre end 10.000? Til sidst har jeg et spørgsmål ang. virksomhedsform. Enkeltmandsvirksomhed virker som en god løsning. Der er ikke meget administration, men til gengæld kan jeg (i værste tilfælde) stå med en stor gæld som jeg kan bruge mange år på at arbejde af. S.M.B.A virker som en rigtig smart mulighed til af hæfte begrænset, men jeg har hørt at når man har et selskab skal man være ansat med løn for at få penge ud, og derfor også skal indberette løn og at der er andre større administrative byrder. Er det korrekt? Jeg håber at der er nogen herinde som har givet sig tid til at læse alle mine spørgsmål igennem, og på forhånd mange tak for hjælpen. Med venlig hilsen Simonkl |
Hej Simon!
Jeg vil gerne prøve at besvare dine spørgsmål, der er dog enkelte som jeg ved der er andre Amino'er som ville være mere kvalificerede til.
simonkl:Jeg har søgt meget på nettet, men læst at mange dropship-sider er scams, og desuden er det svært at overskue hvem der kan levere hvilke produkter, uden først at skulle betale for adgang til produktliste, pris eller kontaktoplysninger. Er der nogen her som kan anbefale en side der er værd at betale for, eller endnu bedre kender en dropshipper som kan levere nogle af de produkter som jeg efterspørger?
Det område ved jeg desværre ikke så meget om, men kunne forestille mig det ville være svært at få en god dropshipper i første forsøg.
simonkl:Jeg har allerede tre domæner (to .dk og et .eu) som skal sælge udstyret, men jeg har ingen erfaring med design/opsætning af en webshop.
Lige nu er der opsat Prestashop, men jeg synes det virker meget svært at opsætte en nogenlunde professionelt udseende shop med Prestashop. Jeg overvejer at hyre nogle til at lave en flot/brugervenlig side (ikke nødvendigvis i Prestashop), men hvilket prisleje taler vi om? Jeg ved godt at der er mange faktorer der spiller ind, men kan man forvente at få ok kvalitet for mindre end 10.000?
Der er mange herinde som tilbyder hjemmesider og webshops! Mange brugere herinde tilbyder webshops baseret på Magento, som skulle være rigtig godt at styre sin shop i. Du kan evt. lægge en opgave ind i Amino Freelance - så tror jeg du vil få et par tilbud.
simonkl:Til sidst har jeg et spørgsmål ang. virksomhedsform.
Enkeltmandsvirksomhed virker som en god løsning. Der er ikke meget administration, men til gengæld kan jeg (i værste tilfælde) stå med en stor gæld som jeg kan bruge mange år på at arbejde af.
S.M.B.A virker som en rigtig smart mulighed til af hæfte begrænset, men jeg har hørt at når man har et selskab skal man være ansat med løn for at få penge ud, og derfor også skal indberette løn og at der er andre større administrative byrder. Er det korrekt?
Man kan desværre ikke som enkelt person drive et S.M.B.A. - man skal minimum være 2, og begge skal deltage aktivt i driften af virksomheden. (http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-et-smba-selskab.aspx)
Mht. til den store gæld, så tvivler jeg på, at du kan få nogle banker til at låne dig penge uden personligt at garantere for dem. Lånemarkedet er blevet hårdere for nystartere, da bankerne passer på med hvad de låner ud.
Jeg ville starte en enkeltmandsvirksomhed, og køre denne i Virksomhedsskatteordningen (VSO) - og når du så tjener millioner af kroner hvert år, så kan du opspare overskudet og undgå brandbeskatning af alle dine hårdt tjente penge