Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oversættelse af tekster - Dansk til Engelsk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Tranum
Tilmeldt 2. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg har to hjemmesider - en dansk og en engelsk. Nogle af de tekster, jeg har på den danske skal også vises på den engelske side, og jeg bruger en del tid på at lave de oversættelser, som alligevel bliver fyldt med sproglige fejl og klodsede sætninger.

Jeg er på jagt efter en god løsning, så jeg kan få oversat teksterne til en rimelig pris.

Er der mon nogen herinde, som har erfaringer og anbefalinger?

De bedste hilsner

Morten

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 18:34

hej Morten.

Det er ikke det emne jeg har mest fokus på, men du kan sende mig mere information i en privat besked, så kan jeg komme med et godt tilbud. Ellers kan jeg sagtens anbefale dig et par personer i en privat besked også.

.

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:39
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nytårstilbud på 0,25 øre pr. ord.

Det er ikke mig, men min datter der oversætter, og hun både taler og skriver flydende dansk, engelsk og Norsk.

Hun har god erfaring for arbejdet med andre webshops, og læser IB 3 år nu, hvor engelsk er det daglige/arbejds sproget.

Du kan sende mig en PM, eller skrive på min mail jesper@sliknet.dk , så sender jeg info videre til Maria.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:41

Hej Morten

Jeg kan sagtens hjælpe dig - driver eget bureau, er uddannet i engelsk fra universitet og er tosproget. Kan sagtens komme med et godt tilbud - send en pm, og jeg vender tilbage

Fortsat god dag. 

Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:15

Jeg har fået oversat min side på http://underenplov.dk/ af WilkinsAnna. Min side har masser af tekst og jeg er meget tilfreds, både med pris og oversættelse.

Det er pænt og overskueligt lavet, der var kun få steder hvor jeg måtte rette noget, da jeg hellere ville skrive det anderledes.

Havde selv været igang med skoleengelsk og google translate, det tager lang tid og mit resultat blev ikke overbevisende.

Da jeg modtog oversættelsen kunne man på et sekund se at dette var rigtigt engelsk og ikke noget hjemmebrygget noget.

Så nu er arbejdet så at copy paste og rette til. Har fundet ud af at dansk faktisk er et kort sprog. Den engelske oversættelse fylder ca 10% mere, så de forskellige tekstfelter var generelt for små.

og jeg har ikke aktier i underenplovIndifferent

Mvh

Lars Svane

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 22:23

Hej Morten

Hvis du selv er i stand til at oversætte teksterne til et bare nogenlunde forståeligt engelsk, så vil jeg anbefale dig gøre det. Lad klodsede sætninger være klodsede og så ellers finde en engelsk korrekturlæser til at rette det igennem for dig.

Jeg har gode erfaringer med at finde sådanne på Elance.com.

Søren

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 23:27

Søren Sjøgren:

Hej Morten

Hvis du selv er i stand til at oversætte teksterne til et bare nogenlunde forståeligt engelsk, så vil jeg anbefale dig gøre det. Lad klodsede sætninger være klodsede og så ellers finde en engelsk korrekturlæser til at rette det igennem for dig.

Jeg har gode erfaringer med at finde sådanne på Elance.com.

Søren

Det er faktisk et rigtig godt råd. Det er vanvittigt billigt at finde freelancere til engelskarbejde. Naturligvis er selv det niveau ikke opnåeligt for nogen, men mon ikke alligevel?

Jeg kan godt oversætte, men tvivler på jeg kan konkurrere med 0.25 øre per ord, det er ret billigt.

Fra Tranum
Tilmeldt 2. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:18

Hold da fast - der er da godt nok god feedback herinde:) Det er jo vildt fedt. 

Jeg har allerede fået et overblik over sagerne, nu hvor jeg både har fået tilbud og gode råd. De tilbud, jeg har fået ligger på mellem 15 og 35 øre pr. ord, og det er absolut fine priser, synes jeg. 

Her kommer lige min konklusion, hvis nogen kan bruge det til noget.

Jeg skriver udemærket engels, men som flere af jer måske har oplevet, så kan en god historie eller rejsebeskrivelse, som det er i mit tilfælde ofte miste det farverige og spændende, hvis der er for mange grammatiske fejl og dumme sætninger i teksten.

Det kunne måske være en god ide at skrive det selv og så få det rettet, men det kræver, at jeg skal have fat i den samme tekst flere gange og samtidig skal jeg lægge timer i oversættelsen og penge i korrekturlæsning og rettelser. 

Umiddelbart vil det i mit tilfælde være en tidskrævende løsning, og måske får jeg netop derfor oversat færre af mine artikler. Det er måske dyre penge at spare, hvis tiden kunne bruges bedre.

Den optimale løsning for mig vil, selvom den koster lidt mere, været at få et workflow, hvor den færdige danske tekst bliver mailet til oversætteren, så snart den er færdig og gennemlæst. Når jeg modtager den engelske version kan jeg uploade begge versioner med det samme.

En anden løsning kunne være at lave en fast aftale med oversætteren om automatisk at oversætte alle nye indlæg på hjemmesiden / bloggen, eller måske at få en mail med et link, hvis ikke alle skal oversættes.

Nå det var bare et par tanker, for jeg er sikkert ikke den eneste, som til tider synes, det kan kræve lidt struktur, når der man skal opdatere to hjemmesider på forskeligt sprog.

De bedste hilsner

Morten Hilmer

www.detfrieliv.dk
www.mortenhilmer.com
www.hilmer-koch.dk 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 10:27

I would happily do 1000 words for 150dkk if that helps :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)