Hej alle, Jeg har arbejdet med en idé på service-området gennem flere år, og er nu så klar at jeg vil afprøve den ude i virkeligheden. Da idéen er stærkt skalérbar, er min plan at sende informationer ud til relevante kunder, og stille og roligt bygge op derfra. Jeg ønsker ikke at springe ud som 100% selvstændig med det samme, men bare betjene enkelte kunder i min fritid. Hvis det så griber om sig, vil jeg senere gå helt selvstændig. Mit problem er at min nuværende arbejdsgiver helst ikke ser at medarbejderne har selvstændige aktiviteter, heller ikke selv om de udføres i fritiden. Det er dog accepteret. Imidlertid ønsker jeg ikke at min arbejdsgiver skal kende til mine aktiviteter da det hurtigt kan blive problematisk. Mit spørgsmål er derfor: hvis jeg oprettet en enkeltmandsvirksomhed, og dermed får et CVR-nummer og momsregistrering, hvilke offentlige databaser vi man kunne finde mig i, og hvilke internetsøgninger vil mit navn fremgå af? Jeg oplever tit at når jeg søger efter personer som har et selskab, blever ledt hen til sider som f.eks. omdoemme.dk og lignende. Jeg formoder at disse sider henter data fra en offentlig database, og opretter profiler på selskaberne uden deres accept. Hvad med BiQ og øvrige portaler? Venlig hilsen /Andy |
Altså, CVR.dk er et godt sted at starte der kan du finde oplysninger på ALLE selskaber og enkeltmands virksomheder. Det er ikke spor svært at finde ud af hvem der ejer en virksomhed i DK heller ikke for din arbejdsgiver.
Jeg ville snakke med virksomheden igen og få afklaret situationen og frem for alt få grønt lys før jeg oprettede et firma :)