Jeg ville høre om det er tilladt at annoncere direkte med de billeder som annoncørerne i diverse affiliatenetværk stiller til rådighed til annoncering på f.eks. sociale medier?
Og må man redigere billederne og bruge dem??
Eks.: Jeg tager en affiliatereklame fra Euroads eller Partnerads og opretter en kampagne på facebook. Må jeg så anvende bannerreklamerne der følger med kampagnen i affiliatenetværket direkte på facebook? Og hvis formatet ikke passer, er det så tilladt at redigere billedet?
Hvis der er ok for FB på programmet, så må man vel også bruge de bannere, der er stillet til rådighed. Jeg tror til gengæld ikke du må ændre i materialet, medmindre du får en accept først.
Så man er altså "tvunget" til at udarbejde sit eget materiale hver gang? Annoncørernes materiale er jo aldrig optimeret til facebooks 110x80 pixels....
tror godt du må bruge det der er stillet til rådighed, alt andet lyder dumt, men du må aldrig rette i noget, og som du siger passer det ikke til det format facebook bruger, men der kan du evt. prøve at kontakte den annoncør du vil annoncere for, og forklare dem din problem stilling, måske de får en grafiker til at fremstille et banner i den rigtige størrelse så, det kommer jo både dig og dem til gavn ;)
Jeg ville høre om det er tilladt at annoncere direkte med de billeder som annoncørerne i diverse affiliatenetværk stiller til rådighed til annoncering på f.eks. sociale medier?
Og må man redigere billederne og bruge dem??
Eks.: Jeg tager en affiliatereklame fra Euroads eller Partnerads og opretter en kampagne på facebook. Må jeg så anvende bannerreklamerne der følger med kampagnen i affiliatenetværket direkte på facebook? Og hvis formatet ikke passer, er det så tilladt at redigere billedet?
Håber mit spørgsmål er klart nok!
Vh. Peter
Hej Peter
Som det nævnes i tråden, så må man normalt aldrig rette i det materiale som annoncøren stiller til rådighed med mindre at annoncøren skriver noget andet i.f.m. info om kampagne/partnerprogram.
Hvis der ikke står noget, så skal du derfor kontakte annoncøren først, hvis du vil rette i materiale.
Hvis du selv laver materiale, så kan der være enkelte tilfælde hvor annoncøren skal godkende det (det vil så fremgå af evt. restriktioner i.f.m. Facebook Ads o.l.).