Hej Aminoer Jeg kom lige til at tænke på noget sjovt, jeg godt kunne tænke mig at lege lidt med i fritiden. For at kunne få det til at virke, har jeg brug for en mini-sender, som skal sende et signal, når det modtager en lille strøm (tror kun det er nogle meget få volt, men har ikke undersøgt det helt præcist endnu). Enheden kan evt. få strøm fra et batteri. Signalet kan enten være fx et WLAN UDP broadcast, et bluetooth signal eller noget helt tredje, hvor man så kan fange signalet via sin computer med en hardware-modtager (hvor man kan hente signalet ud via hjemmekodet software). Signalet der afsendes er egentlig ikke specielt relevant, så længe der bliver sendt et eller andet som kan opfanges - der er kun brug for at kunne sende et type signal, så ikke noget videre komplekst der. Selve sende-enheden skal gerne være så lille som mulig, og rækkevidden behøver ikke være mere end en 4-5m uden de store forhindringer på vejen. Er der nogle elektronik-eksperter der ved, om man kan få sådan noget udstyr til en rimelig pris? :-) Det jeg ville prøve, var om jeg kunne koble sende-enheden på vores dørtelefon, og så have noget software på min computer, der kan give mig besked hvis nogen ringer på. Hvorfor så ikke bare høre efter lyden, tænker du nok? Tjo - men jeg sidder tit med headset på og hører musik når jeg arbejder, så det er ikke altid jeg lægger mærke til dørtelefonen :-) Tak for hjælpen, og håber i har haft et godt nytår! /Lars |
Prøv at tjekke det her link.
Det er det du beskriver med updates på iphone og ipad om dørklokken. Denne version er prototypet med en arduino, som er en mere fleksible microcontroller en den du vil have brug for. Uden at have overdrevet meget forstand på det, ville jeg gætte på at du kunne lave det i kina for noget der ligner 40-50 kr. pr. enhed. Men jeg lægger ikke hovedet på blokken.