Hej alle sammen Jeg er for 2 år siden startet som deltids bogholder og ved siden af har jeg mit eget lille freelance bogføringsfirma. Nu er jeg så igang med at overveje at gå 100% freelance, og er i den forbindelse kommet i tvivl om det er en god ide, at udarbejde en kontrakt med de kunder man har, hvor man beskriver de krav og de forventninger vi har til hinanden og selvfølgelig prisen. Er det nogle som har prøvet dette før og evt. om det er nogle som har en ide til hvad der skal med i sådan en kontrakt. MVH Trine |
Kontrakter til samarbejde
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Hvad der skal være indeholdt i en kontrakt kan jeg nok desværre ikke sige noget helt konkret om, men der er sikket en amino derude som sidder med de vises sten. Peder |
1. Specifikation af produkt(er) Her kan man meget nøje beskrive hvilken service/produkt der leveres og i hvilket omfang. - Her kan du jo angive et antal timers bogføring. 2. Priser Det giver næsten sig selv hvad der skal pensles ud her. 3. Fakturering Her angiver jeg normalt hvilken adresse fakturaen sendes til, hvad der sker ved ikke at betale og alt det andet "trælse" omkring betaling. 4. Leveringstid Hvad der nu er aftalt om hvornår ovenstående produkt/ydelse leveres / påbegyndes. 5. Aftalens varighed Det er jo ikke sikkert at aftalen løber evigt, man kan med fordel angive et tidspunkt for genforhandling af vilkår så du har en mulighed for at komme ud af aftalen, ligesom kunden måske også har ændringer. 6. Ansvar Hvem der har hvilket ansvar for hvad (kort sagt) 7. Vilkår for aftalen Her er det vigtigt at sørge for at få "det med småt" penslet ud så der ikke er nogen tvivl om hvad der menes og hvad der gør sig gældende for at ovenstående aftale ikke er misligholdt. Enkelte kunder kan spørge om hvorfor man har sådan et omfattende papirarbejde for en opgave til f.eks. 10.000 kroner, men jeg ser en kontrakt som et forventningsafstemning, da man så har helt styr på hvad der er aftalt så der ikke senere opstår tvivl om hvad det nu engang er man er i gang med. Ovenstående er ikke den endegyldige opskrift, og det kan anbefales at få vendt tingene med en advokat hvis det er meget uoverskueligt eller omfattende. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Der er nogle gode udkast til forskellige typer aftaler her: http://www.startvaekst.dk/LevenrandoerOgForhandlerkontrakter mvh Hans |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)