Forvirringen er da total i dette indlæg. Vi har vist alle forskellige meninger om hvad en link pyramide er... jeg kan da godt fortælle lidt om noget der i dag bliver omtalt som "link push" som minder en del om en link pyramide...
du starter med at oprette en række gratis blogs lad os i dette tilfælde sige 3 blogs(tier 1) på blogger.com - wordpress.org og webs.com disse steder opretter du en blog der er relaterede til din hjemmeside og der poster du unikt indhold med en anker tekst til din hjemmeside og lad være med at sætte den i blogroll men læg linket i selve teksten og få den flettet ind så man ikke bliver forvirret over at læse teksten.
derefter opretter du 9 nye blogs(tier 2) det kan være på nye steder som igen skal have unik/spun indhold som linker til dine første 3 blogs(tier 1)
derefter er ideen at bygge backlinks til dine tier 1 og tier 2 blogs som videreleder pr til din side igennem de do follow anker links du har på dine tier 1.... Her bruger mange blackhat metoder med scrapebox og andre tools til at skabe tusinde af backlinks til disse backlinks samt RSS feeds og social bookmaking.
Om det virker? Kan jeg ikke sige med garanti det ser ud til at der er en del der har succes med det og de kan oprettes som 3x3 4x4 5x5 og endda 9x9 hvilket dog også er et ret stort arbejde.
Ja der findes rigtig mange metoder til at bygge netværk af links, der er dog forskel på link pyramide og link push, den største forskel er at link push er langt bedre at benytte, fordi den er så random opbygget i forhold til linkpyramider, linkpyramider har det med at blive opbygget således at det bliver opdaget forholdsvist hurtigt, mens link push i dens natur bliver opbygget meget random, og uden at der er et egentligt system. Så altså noget mere naturligt og bedre metode.
Er enig i det du kalder "link push" er en langt bedre måde at lave en link pyramide på, men hvad er så det du i dit indlæg kalder en "link pyramide"? På din blog (fremragende blog) bruger du f.eks ordet link pyramide og ikke link push!?
Og hvorfor mener du en link pyramide er black hat seo? Det eneste man gør, er jo blot at give linksne til ens side mere værdi, så de bliver mere kraftfulde. Er det ikke korrekt, eller...?
Er enig i det du kalder "link push" er en langt bedre måde at lave en link pyramide på, men hvad er så det du i dit indlæg kalder en "link pyramide"? På din blog (fremragende blog) bruger du f.eks ordet link pyramide og ikke link push!?
Link push er blandt andet noget jeg vil skrive om på et senere tidspunkt. det er netop link pyramide jeg snakker om i det indlæg jeg linker til.
Kai Clemmensen:
Og hvorfor mener du en link pyramide er black hat seo? Det eneste man gør, er jo blot at give linksne til ens side mere værdi, så de bliver mere kraftfulde. Er det ikke korrekt, eller...?
Du kan jo spørge dig selv, hvad er formålet med en link pyramide eller for den sags skyld andre linknetværk? at skabe links til ens hjemmeside. Er det så en naturlig måde at skabe links på? Nej ikke rigtig. Og det er jo også derfor at linknetværk af Google fra tid til anden får tildelt en lavere eller ingen værdi hvis man ikke passer på.
Thomas Frost:
Når vi taler struktur på linknetværk kommer vi vist ikke udenom at se på Riisagers Eye:
Den bør give inspiration til at lave sin struktur LANGT mere tilfældig og svær for Google at trævle op.
Jep, den der struktur ligner en blanding af linkcirkel/linkhjul og pyramiden. den er bedre end link pyramiden og bedre end linkcirklen, men den kommer ikke op på link push niveauet. Men den kan bruges sammen med push metoden efter min mening.
Link push er blandt andet noget jeg vil skrive om på et senere tidspunkt
Det vil jeg se frem til at læse om.
KTJ-Media.dk:
Du kan jo spørge dig selv, hvad er formålet med en link pyramide eller for den sags skyld andre linknetværk? at skabe links til ens hjemmeside. Er det så en naturlig måde at skabe links på? Nej ikke rigtig. Og det er jo også derfor at linknetværk af Google fra tid til anden får tildelt en lavere eller ingen værdi hvis man ikke passer på.
Ah, på den måde. Jeg tænkte ikke lige i linknetværks på den måde, jeg tænkte i en anden retning. Men nu forstår jeg hvad du mener. Takker!
Der er efter min mening ikke nogen grund til at gå alt for meget op i om det er en linkpyramide eller rektangel eller lagkage :) Det som det handler om er spredning over IP adresser, linkjuice og at isolere $$$ siden fra spam links. Der er ikke nogen matematisk model der bare lige cracker Google. En rigtig hub på nettet vil have en backlinksprofil som er tæt på umulig at replikere, i hvert fald skal der mere til end et par gratis blogs med spamlinks til.
Der er efter min mening ikke nogen grund til at gå alt for meget op i om det er en linkpyramide eller rektangel eller lagkage :) Det som det handler om er spredning over IP adresser, linkjuice og at isolere $$$ siden fra spam links. Der er ikke nogen matematisk model der bare lige cracker Google. En rigtig hub på nettet vil have en backlinksprofil som er tæt på umulig at replikere, i hvert fald skal der mere til end et par gratis blogs med spamlinks til.
Det er korrekt, men der bliver nu ikke snakket "et par gratis blogs med spamlinks" i hvert fald ikke fra min side. snakker vi fx link push er det noget større og noget mere komplekst end det der snakkes om her. prøv evt at læse om det på nettet.
Ud over det er det altid godt at have noget at forholde sig til når man vil til at bygge links, især hvis man ikke er helt så garvet. og her er linkpyramider, rektangel og ja lagkager nu meget bekvemt. :)