Er der nogen som kan fortælle mig hvad en backlink pyramide er? Godt Nytår |
her er vidste en meget god foklaring den er dog på engelske http://www.wealth-dynamo.com/Baril147-Google-Backlink.html
Er der nogen som kan fortælle mig hvad en backlink pyramide er? Godt Nytår |
her er vidste en meget god foklaring den er dog på engelske http://www.wealth-dynamo.com/Baril147-Google-Backlink.html |
Der er nemmere at forklare visuelt: Prøver at gøre det kort... Hver blå "kugle" udgør en side/domæne. Øverste blå kugle er f.eks din egen side som du ønsker at link builde til. 3 links linker til din side (næste niveau i pyramiden oppe fra). For at give de 3 links som linker til din side mere kraft/værdi, så link builder man f.eks i en backlink pyramide. Hver af de 3 links som linker til din side, får (i denne model) 3 links hver også (næste niveau). Og til sidst får de også 3 links hver (nederste niveau i pyramiden). Linkjuice bliver overført fra domæne til domæne, så jo højere op i pyramiden man kommer, jo mere værdi får de enkelte blå kugler/links. Linkpyramider kan se meget forskellige ud, og den viste model her er en af de enkleste modeller, for forståelsens skyld. En linkpyramide kan bruges i forskellige henséender. F.eks som en metode til at bygge backlinks til din side, eller f.eks også som en del af en intern linkstruktur på din hjemmeside. Håber det er til at forstå... |
Super - tak for det |
Man kommer jo lige pludselig op på en hel del domæner og dermed omkostninger. Kan man vælge at sætte nogle af domænerne på samme webhotel, eller har det en negativ effekt på linkjuicen ? Mvh Mark |
Du behøver ikke nødvendigvis eje / være administrator for hver enkel side (blå prik). :-) |
prøv og læse det links jeg gav i tråden det giver nogle ideer hvilken måder der er at lave link pyramide på |
Hey Casper Nej det har du selvfølgelig ret i. Hvor mange sider vil i selv forslå at eje ? Selvfølgelig den øverste side og så 1. underniveau, men vil de 9 sider 2. underniveau også være en god ide selv at eje ? Ps. Michael, det er en fin artikler. Jeg synes dog ikke at selve opbygning bliver beskrevet særlig omhyggeligt. :) |
følger lige med |
jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt
De behøver ikke eje andre end din egen |