Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er computerspils turneringer lovlige, hvis der spilles om penge ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogen regler på området omkring computerspils  turneringer eller konkurrencer, hvis det koster et tilmeldingsgebyr og der herefter er pengepræmier på højkant til de vindende spillere.

Er dette lovligt og hvis ja, skal spillerne så svare skat af deres gevinst ?

Jeg håber nogen kan svare på mit spørgsmål.

På forhånd tak.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:47

Ja, det er skattepligtig indkomst.

Fra N/A
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 21:12

Ok, så spillerne skal opgive deres gevinst til SKAT, men ellers er der ikke noget ulovligt i at konkurrere i computerspil for penge ?

Man hører bare så meget om at det er ulovligt at spille poker for penge i Danmark osv. osv., men der er ikke noget ulovligt i det, når det er computerspil ?

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 02:27

ilas:

Ok, så spillerne skal opgive deres gevinst til SKAT, men ellers er der ikke noget ulovligt i at konkurrere i computerspil for penge ?

Man hører bare så meget om at det er ulovligt at spille poker for penge i Danmark osv. osv., men der er ikke noget ulovligt i det, når det er computerspil ?

Er ikke sikker på computerspil, men poker i Danmark er netop per 1/1/2012 blevet lovligt, så længe man blot spiller på sider der har modtaget licens. Danske spil har sågar fået sin egen pokerside :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 17:00

Hele humlen er så vidt jeg ved om man vurdere at spillet er baseret på held eller "skill". Hvis spillet er baseret på held, skal der indhentes en licens fra danske spil. Jeg mener dog ikke umiddelbart at det er tilfældet for computer spil

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)