Hun vil ikke bygge sit luftkastel på iværksættere og erhverv. De er blot et middel til at nå sit eget mål for sine egne folk.
Så de få produktive mennesker der endnu ikke har organiseret sig i hemmelige cigar-loger, - så er statsministerens nytårstale en reminder om at det er ved at være sidste chance.
Vi går hårde tider i møde, og Helle vil slås med dig ned til sidste 25-øre - hvis du altså har tjent den selv.
"Hvis hun ikke lover noget, er der ingen der kan beskylde hende for løftebrud. Sørg for at hun ikke lover noget!"
Det var også sådan jeg tænkte!
Det skal ikke være en hemmelighed at jeg helst så, at hun gik af, men det gør hun jo nok ikke frivilligt. Men jeg synes ikke hun brugte ret mange ord på at fortælle HVAD hun ville gøre i det kommende år. - De visioner hun kom med har vi jo hørt før, i valgkampen, dem tror vi alligevel ikke på mere!
jeg synes ikke hun brugte ret mange ord på at fortælle HVAD hun ville gøre i det kommende år
Det er fordi du ikke forstår at læse mellem linjerne. Som du ved gør hun det stik modsatte af hvad hun kræver at vi andre gør.
Så når hun siger at der vil blive strammet op på udgifterne og budgetteret skarpt, siger hun at at hun selv vil bruge løs uden at tænke så meget over det.
Når hun siger at hun vil skaffe flere indtægter til vores fælles kasse, siger hun at hun vil se hvilke fradrag og finter hun og hendes mand kan udnytte.
Når hun siger at mange af os arbejder og afleverer halvdelen til fælleskassen, siger hun: Yeah right!Jeg skal nok finde huller..
Så lidt har hun da sagt, men det kræver at man forstår at læse mellem linjerne