Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg igang med et nyt land/marked, hvor jeg ikke taler sproget selv.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen - MaxiWeb:

- Svenskerne blandt andet er mere forkælede... Når du skal ramme en Svenskforretningsmand, så er han typisk vandt til mere luksus en danske forretningsmænd... Hvor en dansker kører rundt i måske en Ford Focus, Toyota Avensis eller i bedste fald en VW Passat, så er svenskerne helt anderledes... De er typisk Volvo V70, Mercedes C eller E, Audi og ikke mindre end A6... Og naturligvis med alt i udstyr!!

Du tror ikke at det har noget at gøre med bilens pris? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael_N:
Du tror ikke at det har noget at gøre med bilens pris? 

Det har det afgjort! Men det jeg mener er at en forretningsmand der tjener fx 50.000 DKK i DK kontra en der tjener 60.000 SEK... De er netto cirka samme rådigshedsbeløb - men har en Langt højere livsstil end en tilsvarende dansker kan have :-)

Du kan få en ret fed Mercedes C-klasse, med næsten alt i udstyr, som er under 1 år gammel - for tilsvarende 200.000 DKK..

Tilsvarende en dansk forretningsmand, skal man tiltider sigte lidt anderledes..

Men nu ved jeg ikke hvor meget mening alt dette giver for Trådstarter, da jeg kort sagt ikke aner om han sælger katofler i en webshop, eller en online service - eller hvor vi lige er henne :-)

En kategori, målgruppe osv, hjælper meget, hvis jeg skal være mere konkret og konstruktiv :-)

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 72
Fra  Ayrot Designs Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Leif:

Hej Amino-folk.

Jeg lever af at sælge et stykke software (online produkt) og i teorien burde det jo være nemt at komme ud i hele verden med sådan et produkt når internettet er ens salgskanal. Udfordringen er så for mig at jeg ikke taler/forstår noget som helst af sprogene i de lande jeg har udset mig.

Jeg ser umiddelbart nogle udfordringer der skal løses...

  • Mit software og website skal oversættes.
  • Der skal tilbydes support i det nye land (mail og måske telefon)
  • Der skal laves noget marketing (adwords) og noget online aktivitet som linkbuilding i forums som f.eks. amino
Det ville selvfølgelig være smart at ansætte en person fra det land, men foruden udfordringen med at finde vedkommende, så er der heller ikke økonomi til det.

Er der nogen der har erfaringer med eller ideer til at starte op i et andet land hvor man ikke kan sproget.

Glæder mig til at høre input, historier og ideer.

// Ib 

Tag kontakt til udenrigsministeriets eksportraad, DET ER GRATIS UVILDIG RAADGIVNING !

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ib


Nu er det ikke altid det nemmeste at gå ud på et nyt marked. Det er rigtigt som du siger, at der er en række forskellige forhold, der er relevante at kigge på før man går derud.

Det lyder på mig som om du ikke overhovedet har erfaring med eksport, hvorfor du bør tænke på, om du skal have en samarbejdspartner på det nye marked.

Det første du skal overveje er dog, hvorfor du overhovedet vil ud på det nye marked. Er det, fordi du har udtjent mulighederne på det danske marked eller er det, er det fordi normændene og svenskerne har et særligt behov for produktet eller er det bare, fordi du selv har ambitoner om være eksportør?

Det kræver ofte ret meget energi at gå ud på det nye marked og derfor skal du altid overveje, om du reelt har overskuddet til det eller om du evt. kan udnytte det danske marked bedre. Man kan naturligvis også godt gøre begge dele, men det kræver bare, at du er temmelig arbejdsom.

Hvorfor er det forøvrigt Norge og Sverige du vil ind i? Er du sikker på, at det er de mest hensigtsmæssige lande? Det kunne jo godt være, at der var et langt større behov for dine produkter i andre lande.

Du er også nødt til at overveje, hvilke evner du har, der kan bruges på eksportmarkedet, men ikke mindst også, hvilke evner du ikke har og du dermed er nødt til at købe i byen.

På mig virker det ikke som om du har det store eksportberedskab og du skal derfor kraftigt overveje at finde en samarbejdspartner i det nye land du vælger at gå ind i. Det kunne være en virksomhed, der har nogenlunde den samme profil som din egen eller bare en virksomhed, hvor dit produkt vil være med til at udvikle virksomhedens sortiment på en måde, så det vil give gavn for virksomheden.

Det er meget vigtigt, at du er meget seriøs i din udvælgelse af den pågældende virksomhed, da det jo forhåbentlig er en partner du kan have i rigtig lang tid.

Det sidste jeg lige vil sige til dig er, at du skal huske på, at en enhver fortjeneste på det nye marked er en merfortjeneste, så derfor behøver du ikke have helt så stor fortjeneste som du har på det danske marked, så du kan sagtens give en fortjeneste til din nye samarbejdspartner.

Du siger bare til, hvis du skal have mere hjælp, så send mig en PM.
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ib.

Jeg har en del gode kontakter, som måske kan bruges, skriv info om din virksomhed til mig på kenneth@multi-revision.dk, så skal jeg se om der er noget jeg kan gøre.

Fra Spentrup
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 20
Fra  Point Of Web Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ib Leif,

Mht. markedsføringen af din software til udenlandske markeder, kan vi godt hjælpe dig. Vi hjælper ofte vores kunde med at prøve deres idéer af på nye udenlandske markeder vha. af Google AdWords. Vi har bl.a. danske kunder som har ekspanderet til Tyskland, England, Holland, Polen og mange andre europæiske lande. Og vi har også eksempelvis græske kunder, som vi markedsfører i England. 

Det handler meget om dialog og forståelse af dit produkt og finde ud af hvordan den service og det budskab kan formidles til nye markeder ved at undersøge markedet nærmere.

Men skriv en privat besked til mig herinde eller send en mail til martin@pointofweb.dk, og så kan vi snakke lidt mere om om dine konkrete behov.

Mvh Martin Meier 

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Gru:
Tak for dit svar. Mange gode spørgsmål og ting at tænke over. Jeg vil lige prøve at svare på dine spørgsmål her.

Grunden til at jeg gerne vil ud over Danmark's grænser bunder i en (måske naiv) idé om at hvis jeg gør mit produkt tilgængeligt for flere mennesker, så vil jeg også få flere kunder. Mine kunder i Danmark kommer via Google (både organisk og adwords), så hvis jeg kunne oversætte systemet til andre sprog, så ville jeg (nemt) kunne skaffe flere nye kunder.

Jeg har en drøm om at drive international forretning. Det er ganske fedt at sælge godt til 5 mio mennesker i Danmark, men tænk hvis det kunne skaleres ud til resten af verden med en lille indsats. Det er da en dejlig tanke/drøm.

Der ligger ingen dybere analyse bag tankerne om Norge/Sverige. Det var egentlig mest pga. mindre sprog-problemer og en idé om at de andre i skandinavien ikke er så forskellige fra os.

Michael_N:
Tak for dit svar. Det er ikke lige et "WebPos" der er tale om, men det er noget B2B software.

Martin Meier:
Jeg har noteret dig og dit firma til hvis det bliver aktuelt. Tak for dit indlæg.

// Ib 

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu ønsker at finde en person/partner/virksomhed i et andet land til at hjælpe mig... er der så nogen der har nogle ideer til hvem og hvordan det gøres? 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du lyst at fortelle om dit product ?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)