Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CAD som betalingsform ved forsendelse af tøj fra TYR-DK?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 71
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at få produceret noget tøj i Tyrkiet. Producenten foreslår at betalingsformen CAD.

Nogen som har erfaring med denne? 

Mvh 

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14

korsager:
Producenten foreslår at betalingsformen CAD.

Er der en betalingsform der hedder det? Tænker du ikke nærmere på Canadiske Dollars?

Dagskurs: 1 Canadisk dollar = 5,62 Danske kroner

:-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:33

Hej Christian

Det er en form der tidligere har været brugt meget på de Tyrkiske og Græske markeder grundet dårlig betalingsmoral.

CAD = Cash Against Documents.

Det er en slags bankforretning, eller remburs for fattigrøve ;-) hvor man tit bruger en FCR (Forwarders Confirm of Receipt) eller en Kopi af de kvitterede CMR fragtbrev og så indløser det.

DVS. hvis din Tyrkiske leverandør får Speditøren til at bekræfte modtagelsen af varen (i hvert fald nogle papkasser) når du har den bekræftelse (doc) releaser du betalingen.

En mini remburs, dog billigere, er nok det bedste billede. Din speditør/bank kan sikkert hjælpe dig med detaljerne/vilkår.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 00:26

Tak for svaret.

Er dog godt klar over hvordan CAD fungerer i praksis, det forklarer google fint :) 

Det jeg ville høre var om folk havde nogen holdninger til CAD, baseret på erfaring. 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 00:44

Jeg har arbejdet med det siden 1989, det virker udemærket... baseret på nogle tusinde forsendelser, har jeg aldrig haft problemer.

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 00:59

Det lyder godt. 

Når din bank overfører pengene til producentens bank, hvor befinder varen sig så rent fysisk?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 01:27

Hvad med Google, den beskrev det hele så godt Stick out tongue

Banken udleverer dokumenterne (som Speditør laver når varen er i deres varetægt) til dig mod at du indbetaler beløbet... og er en slags bankinkasso, og virker derfra som en B/L (din Nøgle til udlevering af lasten)

Lige ud af landevejen.

//

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 08
Fra  Atlantic Entreprise A/S Skrevet kl. 12:27

Ja haha 

Det er altid godt at dobbeltjekke :)

Hvis det er speditøren der har modtaget varen, når pengene bliver overført, så lyder det som en ret sikker måde at gøre tingene på. 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 13:01

Derfor jeg anbefaler du lige atstemmer med din Speditør, med tider og process...

Du fik jo nogle navne sidst engang, og de fleste af dem vil være vant til denne metode på TR trafikken.

/

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)