Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når leverandøren leverer for sent???

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 98
Fra  Porcani Hundeartikler & Foder Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Aaaarrrgh.

Jeg har bestilt varer hos en leverandør som skulle have været leveret omkring den 16. april. Nærmere dato var ikke aftalt med leverandøren. De leverer normalt inden for en uge.

Jeg har to kunder der venter specifikt på varer fra denne bestilling.

Da jeg den 24. april rykker for varerne får jeg besked om at de er blevet væk hos fragtmanden og jeg venter tålmodigt.

Den 26 april får jeg besked om at varerne fortsat er væk og at de kan have en ny levering mandag.

Mandag er næste portion også væk med posten og min kunde er også væk, da han ikke havde tålmod til at vente mere. En tredie protion varer forventes først fremme om en uge.

Det er brandærgeligt at være nystartet butik og så allerede svigte kunderne. En ting er selvfølgelig at miste et salg på ca. 1200 kroner, men endnu værre er at kunden får et dårligt første indtryk af min butik.

Jeg lærte i sin tid i erhvervsret at "I handelskøb er enhver forsinkelse væsentlig". Men kan jeg gøre noget? Det er jo ikke svimlende beløb det handler om i dette tilfælde, men for mig som nystartet er det jo en stor betydning.

What to do?

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 17:05
Hejsa

Der er desværre nok ikke meget du kan gøre overfor kunden da han allerede har fået et dårligt indtryk af din butik, men hvis det var mig ville jeg nok tage en kammeratelig snak med leverendøren og fortælle ham at det er fuldstændig uacceptabelt, og hvis det sker igen vil du finde en anden leverendør.

Hvis du har samme problem en anden gang, kunne du måske få leverendøren til at indse sin fuckup, og så sende det ekspress med DHL (eller et andet kurrer firma), så vidt jeg ved levere dhl inden for landet samme dag. Det koster en hel del, men hvis han vil beholde dig som kunde må han også være klar til at gøre skaden god igen, når der sker fejl.

Vh. Torben

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 22:17
Hvad med at have et varelager??

Overfor nuværende kunde ville jeg beklage rigtig mange gange. Og så ville jeg tilbyde kunden varen til engros pris, for på den måde at prøve at vende en dårlig oplevelse til en positiv. Du ville jo ikke få solgt varen alligevel...... Bare en tanke.

Alternativt så tror jeg at du får svært ved at gøre noget som helst overfor leverandøren da I jo ikke har aftalt en præcis leveringsdato.

Hilsen morten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)