Ved ikke lige om tråden ligger rigtigt, mon ikke jeg får lidt hjælp alligevel.
Jeg står i det problem at jeg har en mail liste over mine kunder i forskellige katagorier. De modtager f.eks på tøj i en katagori og biler i den anden. Jeg bruger bare hotmail til at sende disse mails, hotmail er sat op så dem jeg sender til kan se mine andre kunders mails. Nu har jeg så været ude for 2 gange hvor der er andre som har kopiret min liste og sendt tilbud på deres egne vare, selvom kunden ikke har accepteret det.
For det første ser jeg det som tyveri!
For det andet er det så vidt jeg ved ulovligt at sende reklame mails med mindre kunden har anmodet om et tilbud?
For det tredje sælger jeg i forvejen hans vare til mine kunder for ham, jeg har givet dem en pris vi har aftalt også sender han et tilbud til mine kunder på et mindre beløb. Dvs. han sætter mig i et dårligt lys og ødelægger min forretning.
Jeg bruger bare hotmail til at sende disse mails, hotmail er sat op så dem jeg sender til kan se mine andre kunders mails. Nu har jeg så været ude for 2 gange hvor der er andre som har kopiret min liste og sendt tilbud på deres egne vare, selvom kunden ikke har accepteret det.
For det andet er det så vidt jeg ved ulovligt at sende reklame mails med mindre kunden har anmodet om et tilbud?
Det er SPAM, og modtagerne kan anmelde ham, men de færreste vil nok gøre det, fordi de modtager tilbud evt til lavere priser, og så er de ligeglade...
Du skal indsætte mailadresserne i feltet BCC, så kan ingen se modtagerne! Så slipper du for disse problemer i fremtiden ;D
forklare manden han skal stoppe ellers vil han få en anmeldelse.
Er du sikker på det ikke kan ses i BBC?
Du kan ik anmelde ham med mindre han sender mailen til dig. Men du kan opfordre dine egne kunder til at melde ham for SPAM. Iøvrigt er det mega dårlig forretningsstil, men sådan er det typisk i vareparti branchen desværre...
125% sikker! Indsætter du mailadresserne i BCC feltet, så vil modtager blot se et tomt felt, eller din mailadresse. Du kan selv teste det, ved at sende en mail BCC til dig selv ;D
Brian, det er virkelig også en dårlig måde du har sat det op på - undskyld!
Vi bruger selv madmimi.com, hvor man ligeledes blot opretter folk i et kartotek. Her kan forskellige kunder IKKE se hinandens mails, og du opretter blot dine tilbud inde i programmet.
De første 100 tilmeldinger er gratis - herefter betaler du nogle småpenge :-)
Det er selvfølgelig ikke lovligt, at han sender til folk, som ikke har bedt ham om det. Uanset hvordan han har fået fat i mailadresserne.
For at du ikke kommer til at lave samme fejl mht. at eksponere de emailadresser du sender til, bør du bruge noget mailing liste software fremover. Prøv at tage et kig på MailChimp, http://mailchimp.com/, der kommer du langt for kr. 0,-