Hej Amino, Har længe været "spectator" på dette fantastiske forum. Jeg er selv igang med en webshop, og har brug for noget hjælp til produktbilleder. Jeg har en stor Cubelite samt 3x150W koldlys pærer + digital kamera og Canon EOS spejlrefleks kamera. Jeg har brugt hele dagen i dag og hele dagen igår på at få skudt nogle produktbilleder af mine håndklæder - men resultatet er LAAANGT fra hvad jeg ønsker. Jeg har prøvet med forskellig opsætning af mine 3 lyskilder, men uden held. Har i et par råd til hvordan jeg får skudt nogle gode billeder? Gerne i stil med f.eks. Price Star håndklæderne fra Jysk. Skal både ha' taget produktfotos af hvide og farvede håndklæder. Vh Andreas |
Kunne du linke til noget af det du allerede har taget - eller maile et par billeder - så kan jeg måske lidt bedre vejlede.
Nu ved jeg slet ikke på hvilket "niveau" du er fotomæssigt - men som udgangspunkt skal du bruge dit spejlrefleks - på manuel indstilling - og manuel fokus.
Vælg den blænde der giver den dybdeskarphed du har brug for og en lukketid der giver den rigtige belysning.
Det vil sikkert være en rigtig god idé at benytte et stativ og en trådudløser - eller kameraets selvudløser - for at undgå rystelser.
Så skal du prøve dig lidt frem med om en af standard hvidballancerne giver de rigtige farver - og ellers lave en manuel indstilling af hvidballancen til det givne lys.