Har nu været på biblioteket og lånt " iværksæter til jeg dør" samt it bøget "byg en website" "hjemmeside for absolutte begyndere" " HTML5 leksikon" " gratis CMS med Joomla" så nu håber jeg jeg bliver klogere...
I bogen "hjemmeside for absolutte begyndere" skriver de noget om et program der hedder Mizilla, da jeg ikke har hørt nogen herinde omtale programmet, vil jeg gerne høre hvad i ved om dette??er det godt.det skulle efter signe være gratis at installere. Jeg fornemmer at bogen henvender sig MEST til hjemme brug af hjemmesider,altså sider hvor man snakke rom sigselv,familien og sin hund. har jeg mon ret!?
Filezilla er et FTP program, som du bruger til at lægge din hjemmeside op på dit webhotel med. Programmet er gratis og vel nok det mest brugte, vil jeg skyde på. Jeg bruger det selv rigtig meget.
Medmindre dit webhotel har 1-kliks installation af f.eks. Wordpress (hjemmeside-system), så skal du have et FTP program til at oploade det til webhotellet.
Mizilla? Har jeg aldrig hørt om...men jeg har hørt om Mozilla? Er det en stavefejl?
Mozilla Firefox er en gratis browser, som har mange plugins, som er gode at bruge når man arbejder med hjemmesider o.lign.
Mozilla er firmaet der står bag browseren Firefox.
Jeg tror selv at de mener kompozer. som faktisk er en open sourcekonkurrent på fuld højde med dw. Faktisk så er det et lidet kendt faktum at dette værktøj blev udviklet af Mozilla corp.