Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

G+, Facebook og Twitter - Men er det altid det rigtige?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i at rådene oftest er gode herinde og jeg siger da til, hvis nogle kommer med helt forkerte påstande.

Men jeg holder mig nu til de tomme tråde, hvor kun få kan byde ind. Det giver ikke mening for mig at være nummer 4, som bekræfter at noget er sandt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:02

Er det ikke bare at bruge sin tid på at lave kvalitet på de sociale medier og hvis man ikke kan det, så skal man lade være?

Mere eftertanke kræver det vel heller ikke.

Fra København
Tilmeldt 29. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:06

Interessant debat. Især når det er disse ting, jeg arbejder med i hverdagen.

Jeg er helt enig i den måde, debatten er blevet lagt op. Det er rigtigt, at man ikke skal gå på de sociale medier for hver en pris. Det er vigtigt at have en online marketing strategi, så man er opmærksom på evt. faldgrupper ifm. dette.

Ting, som jeg altid tænker over, når kunder spørger mig, om sociale medier er vejen frem:

- Hvorfor vil du på de sociale medier? Har du en grund til det, eller er det bare for at være der
- Hvilken værdi vil det give dine kunder, at finde dig på f.eks. Facebook?
- Hvad vil du gøre for at holde din virksomhed aktiv på de sociale medier?
- Vil du være diktatorisk eller åben i din dialog? Hvad hvis der kommer kritik, vil du slette det eller svare på det

Det er nogle af de spørgsmål, som de fleste ikke tænker over, når de begiver sig ud på de sociale medier.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 23:17

Jeg ser personligt de sociale medier som en bonus til et firma, specielt Facebook. Det er ingen hemmelighed, at det altid er godt at have en gruppe mennesker at smide opdateringer efter. Men igen, det kommer an på hvilket firma du kører.

Har du eksempelvis et website, som er afhængig af brugere og/eller at folk klikker sig ind på det, er en ting som en Facebook-fanpage jo genial. Når du opdaterer noget på websitet, kan du ligeledes opdatere på din fanside, og derved gøre opmærksom på opdateringen til dine fans. Jo flere fans - jo flere mennesker vil se det. 

Man skal dog igen passe på. Mange har en tendens til nærmest at jagte likes, og det ender med at 80% af de mennesker som "synes godt om" din side, egentlig kun gør det fordi de er blevet bondefanget til det.

Det vigtigste er klart, at have en virksomhed / et website som folk har lyst til at følge. Hvis dette er tilfældet, ser jeg klart de sociale medier som et kanont subliment.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:38

Spændende debat.

Jeg har selv anbefalet folk mange gange at oprette de profiler, da de har spurgt omkring SEO. Og af SEO-årsager, er det en god idé. Derfor bliver det ofte anbefalet.
Ligesom når det bliver anbefalet at du skal være på relevante fora, og skrive svar, så skal du også holde det ved lige og opføre dig pænt. Det samme gælder på de sociale medier.

Det er dog vigtigt man sørger for at få svaret derinde. Jeg vil dog mene at G+ er det så få
'normale' danskere der er på, så det skal man ikke være bange for. Medmindre man er en stor virksomhed, tror jeg slet ikke man skal forvente at få specielt mange forespørgsler på andet end Facebook.

Derfor synes jeg altid det er en god idé man er på dem alle - og er man en stor virksomhed, bør man også sætte ressourcer af til at passe de sociale medier.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)