Hej Aminoer! Først lige lidt baggrund. I december 2009 blev jeg inviteret til at deltage i en mini-konkurrence, der i bund og grund gik ud på ikke at spise slik i en måned. På det tidspunkt var jeg, som mange andre drenge på 19 en habil slikspiser og Cola-drikker. Der kunne nemt ryge en pose eller 2 ned i løbet af en weekend og i hverdagene når man fx var i biografen. Derfor var det lidt af en udfordring, men jeg valgte alligevel at deltage. Den første måned var hård, men derefter begyndte det hele egentlig at hjælpe på det, og fra maj stoppede jeg også med at spise kage og chips. Dette holdte jeg indtil her for en måned siden - altså næsten 2 år uden slik, og over 1½ år uden kage/chips! Nu synes jeg succesen skal gentages, men denne gang i lidt større skala - derfor inviterer jeg jer alle sammen til at slutte jer til konkurrencen - men denne gang gør jeg det lidt sværere - denne gang er det nemlig følgende ting, jeg bandlyser:
Det starter her fra 1. januar 2012 kl. 12:00, og derfra er det simpelthen at tage en kold tyrker! Det er hårdt, hvis man er vant til at drikke en Cola eller spise slik indimellem, derfor hjælper der også, hvis i får familie/venner/kollegaer med på den, så man kan støtte hinanden. I løbet af de næsten 2 år hvor jeg var "off", gik det op for mig, at jeg egentlig slet ikke savnede slik, kage eller chips. Jeg tror simpelthen at vi er gået hen og blevet alt for afhængige af sukker og tilsætningsstoffer, og derfor det store forbrug. Men hvorfor? Jeg har endnu ikke fundet nogen grund til ikke at lade være, og det er derfor jeg nu inviterer jer alle sammen :-) Jeg har oprettet en facebook-side hvor i kan komme forbi og smide en kommentar og måske endda deltage i den begivenhed jeg har oprettet. Det er ikke noget krav, men det kunne være sjovt hvis der kom en stor tilslutning. Der vil ikke komme reklamer på siden, og jeg vil ikke spamme folk med alt muligt - det er simpelthen blot for at lave et fælles forum :-) Facebook gruppen kan findes her: En sundere livsstil. Håber i har haft en rigtig god jul, og i må alle have et rigtig godt nytår - med eller uden usunde vaner! :-) /Lars |
Fornuftigt! men pas nu på det ikke bliver for kedeligt. Jeg kunne ikke leve uden lidt alkohol en gang i mellem :-) Det er nu altså hygge...
Men jeg enig med dig i alt det andet. Jeg spiser/drikker næsten aldrig slik, kage, chips, is og cola osv.