Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress hjælp

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg har lige smidt en wordpress installation online på en ikke så smart måde har jeg fundet ud af. Jeg har lavet hele sitet lokalt, derefter uploadet alt inkl. databasen. Derefter har jeg rettet alle links fra localhost til sidens url.

jeg kan dog se at der er et par stykker mere, men jeg ved ikke hvad de gør, og de ligger inden i et array som jeg ikke helt tør at røre ved. Jeg ser nu at jeg får en fejl omkring noget rss.

RSS Error: A feed could not be found at http://blogsearch.google.com/blogsearch_feeds?scoring=d&ie=utf-8&num=10&output=rss&partner=wordpress&q=link:http://localhost/test/

Er der en let måde at fikse det på, eller skal jeg ind og pille i de arrays manuelt?

Tilmeldt 23. Aug 11
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:04

Øv - den fejl laver man heldigvis ikke mere end én gang ;-)

Så vidt jeg kan se, så skyldes fejlen at der stadig er nogle links i dine filer (nok et sted i de informationer der er gemt i databasen) der indeholder et link til localhost (som ikke eksisterer nu) i stedet for den rigtige URL til din hjemmeside.

Jeg tror næsten det nemmeste (eller i hvert fald det bedste) er, at uploade en frisk kopi af wordpress og installere den på den rigtige side, derefter kan du så genopbygge din side med theme, links, posts, pages osv.

Hvis du laver "lappe-løsningen" som du (efter min mening) er i gang med nu risikerer du, at støde ind i mange flere underlige fejl fordi din nuværende installation er installeret så den ikke passer sammen med den rigtige hjemmeside.

Jeg tror det bedste er, at du bider i det sure æble og laver installationen fra bunden :-)

Husk også, hvis du ændrer i filerne manuelt, at bruge wordpress' egne prædefinerede "genveje" (jeg kan ikke huske hvad de bliver kaldt i guiderne):
I stedet for at skrive f.eks. hjemmesidens URL, f.eks. www.testside.dk skal du bruge det passende <?php echo site_url(); ?>

Ved at bruge de rigtige genveje i wordpress fjerner du nemlig muligheden for, at du lige pludselig har en URL der er forkert, i en fil du ikke aner hvor ligger da du altid kan rette dem i kontrolpanelet i din wp-admin.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23

Tak for svaret Esben. Og øv! Som du skriver, er jeg også bange for at jeg kommer til at løbe ind i flere problemer hvis jeg roder i databasen.

Jeg tror dog alligevel jeg venter lidt og håber på at der er en der kommer med en nem løsning. Lidt godtroende og naiv har man vel lov til at være en gang imellem, og muligvis heldig :D

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 00:28
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 19:36

Ahhh, then there is more googleing needed ;)

Happy New year!

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 02:44

Ja, det er ikke en smart måde at opbygge det på. Som andre er inde på vil du stort set kun få problemer med den løsning. 

Jeg ved ikke helt med den konkrete fejl du oplever, men jeg ville anbefale bare at starte med en frisk installation og så kalde det en lille lærestreg, det ville være træls at have siden helt oppe og køre og så pludselig finde andre fejl og mangler.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 03:14

Jeg har været udsat for fejlen på mine første 10-20 WordPress sites. Jeg søgte og fandt en hel række muligheder for at fikse det. De virkede ikke for mig. Det, der virkede var en ny installation. Der tog jeg så backup af det tynde indhold før jeg lavede mine geninstallationer.

Hvis du Googler nok kan du dog finde masser af bud, jeg ikke husker detaljerne i. De var dog virkningsløse, men du kan være heldigere end mig.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Randers
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:22

Har du ændret de to stier inde i databasen?

når du importerer din database skal du huske at ændre værdierne i

db-> wp_options-> siteurl

og  db-> wp_options-> home

husk også at rette din .htaccess til hvis du har haft din lokale installation som et subdomæne på localhost så skal dette fjernes i .htaccess.

Hvis du stadig ikke kan få det til at virke så kan du jo prøve med en frisk installation som de andre foreslår, husk dog at du kan under værktøjer->  import / export kan du eksportere alle dine sider, indlæg mm. til din nye installation. så må du derefter gå dit template igennem for lokale urls og udskifte dem med:

<?php echo site_url(); ?>

eller

<?php bloginfo('stylesheet_directory'); ?> hvis du har lavet et child theme...

Håber du finder en løsning der ikke slår dig helt ud!

-Danni 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09

Tak for alle jeres svar. Jeg har prøvet at fikse det selv da det ikke lød på jer som om jeg havde noget at tabe, og det lykkedes :D Her kommer problemet lige igen og derefter løsningen på det

Problem
Efter at have uploadet min wordpress side fra localhost og ændret alle de url'er jeg kunne se i databasen (ud over dem der var enkodet i serialiserede arrays) blev mit rss-feed ved med at spytte permalinks ud til localhost.

Løsning
Jeg lavede en søgning i wp_options på "%localhost%" og fandt 4 rækker. En af dem var ftpadgang som jeg ikke har opsat da jeg ikke har brug for det. En anden var noget html blandet med noget php som lignede en introside til wordpress eller noget i den dur. De sidste to var phparrays, så jeg lavede et phpscript hvor jeg lagde de to strenge i en variabel og brugte unserialize().

echo '<pre>';
print_r(unserialize($stringFromDatabase));
echo '</pre>';

Dette vil printe arrayet ud i et læseligt format. Værdien der indeholder noget med localhost kan sættes til en ny værdi med minimal kendskab til arrays. Serializer arrayet igen og put det tilbage i databasen. Gør dette med begge strenge i databasen.

Lad være med bare at lave search and replace direkte i databasen da dataen ødelægges. Derefter kan de nuværende links ændres, der hvor rss-feedet nu engang er gemt.

Jeg håber det kan hjælpe andre der oplever samme problem. Skriv endelig hvis du ikke kan finde ud af det. Det er ikke særlig svært hvis man ved hvad man skal gøre ;-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)