Jeg står med et skidt problem. Jeg har importeret en db til en WP-side, men desværre driller den mig. Se billedet herover^.
Eksempel på det jeg skal:
"wp_k7Uw3m_users" skal omdøbes til "wp_users" - hvordan dælen gør jeg det? Jeg har prøvet med SP rename 'gammelt navn,'nytnav', men så får jeg en fejl 1064 fra MySQL.
Er der en teknisk sej gut, der kan regne den her ud?
Kan forestille mig det er fordi der allerede er et table med navnet 'wp_users' ? Det ser ud til du allerede havde eksisterende tabeller med de navne på de tabeller du ville importere?
Ja, det er sandt. Men det har dog ikke tidligere været et problem; der er de eksisterende tabeller blot blevet overskrevet. Jeg har også forsøgt at slette en tabel for så at navngive en anden den slettedes navn, men jeg får samme meddelelse. Desværre.
Hmm.. okay du har slettet den, så kan du vist gøre det manuelt :)
Tryk på tabellen ude i venstre side - gå til "operationer" - derinde skal du trykke "optimer tabel" - dernæst går du lidt ned til kasse, hvor der står "tabel-indstillinger", og nedenunder står der "omdøb tabel til" - der skriver du selvfølgelig bare wp_users.
Hvis du stadig har problemer efter du har prøvet hvad Jakie her foreslår, ville jeg prøve at fjerne tabellerne fra eksisterende database, og lav en ny eksportering fra den gamle.
Og som en sidenote, det er ikke en god idé at beholde "wp" prefix til dine tabel navne, det er en svaghed at de fleste wordpress installationer er sat op med dette, og gør din side mere sårbår over for sql injections osv.
Eksporter dem som sql, lav en søg og erstat, importer igen. Hvis det ikke virker, så må det være fordi der er opsat en form for relationer/referentiel integritet i tabelskemaerne.
Edit:
Eller behold "k7asfjd...." og ændre WP til, at det er det prefix den skal bruge?