Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt navn til SQL - Problem i phpMyAdmin / Wordpres blog

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey guys!

Jeg står med et skidt problem. Jeg har importeret en db til en WP-side, men desværre driller den mig. Se billedet herover^.

Eksempel på det jeg skal:

"wp_k7Uw3m_users" skal omdøbes til "wp_users" - hvordan dælen gør jeg det? Jeg har prøvet med SP rename 'gammelt navn,'nytnav', men så får jeg en fejl 1064 fra MySQL.

Er der en teknisk sej gut, der kan regne den her ud?

På forhånd mange tak!

/Halfdan 

Fra Lunderskov
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:13

Kan forestille mig det er fordi der allerede er et table med navnet 'wp_users' ? Det ser ud til du allerede havde eksisterende tabeller med de navne på de tabeller du ville importere?

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 18:14

Ja, det er sandt. Men det har dog ikke tidligere været et problem; der er de eksisterende tabeller blot blevet overskrevet. Jeg har også forsøgt at slette en tabel for så at navngive en anden den slettedes navn, men jeg får samme meddelelse. Desværre. Sad

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 18:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmm.. okay du har slettet den, så kan du vist gøre det manuelt :)

Tryk på tabellen ude i venstre side - gå til "operationer" - derinde skal du trykke "optimer tabel" - dernæst går du lidt ned til kasse, hvor der står "tabel-indstillinger", og nedenunder står der "omdøb tabel til" - der skriver du selvfølgelig bare wp_users. 

Det skulle meget gerne kunne gøre det :)

Fra Lunderskov
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:25

Hvis du stadig har problemer efter du har prøvet hvad Jakie her foreslår, ville jeg prøve at fjerne tabellerne fra eksisterende database, og lav en ny eksportering fra den gamle.

Og som en sidenote, det er ikke en god idé at beholde "wp" prefix til dine tabel navne, det er en svaghed at de fleste wordpress installationer er sat op med dette, og gør din side mere sårbår over for sql injections osv.

Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:34

Eksporter dem som sql, lav en søg og erstat, importer igen. Hvis det ikke virker, så må det være fordi der er opsat en form for relationer/referentiel integritet i tabelskemaerne.

Edit:

Eller behold "k7asfjd...." og ændre WP til, at det er det prefix den skal bruge?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:39

Du vil helt af med wp_users?

DROP TABLE wp_users; RENAME wp_k7Uw3m_users TO wp_users;

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 18. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 19:05

Eller så bare slet alt i databasen som har med wp_ at gøre, og så importer igen.. Vær dog sikker på du ikke sletter noget du ikke vil slette ;-)

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 19:11

Jeg ville åbne filen i notepad++ og erstatte alle _k7Uw3m_ til _ og importere den igen...

just my 2 cent

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 21:59

Mange tak for alle de gode svar - især det første, hvilket virkede i første hug. Problemet er løst.

Endnu en gang tak, jeg knalder de resterende stjerner ud i morgen. Jeg er løbet tør! Wink

/Halfdan

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)