Søg Google for tilbud og info vedrørende vredeshåndtering. Vrede kommer normalt fra følelse af afmagt eller forudrettelse, som grundfølelse - over tid kan det blive et reaktionsmønster der bliver trigget af langt mindre hændelser. Boksetræning o.l. vil næppe være nok til at arbejde med dit issue, den slags tager normalt kun toppen af isbjerget. Alt forandring, specielt på det indre personlige plan har størst chance for succes når det er et ægte ønske om at forandre og forvandle det der er, til det næste mulige skridt - det virker som om du har det ønske! God vind ! |
Kæreste Morten,
Jeg er også dybt imponeret over at du har erkendt at du har et problem OG vil gøre noget ved det. Men jeg tror ikke boksetræningen skal stå alene. Når du siger AngerManagement tænker jeg Mindfullness. I Gråsten findes der en nyåbnet klinik for Mindfullness. Der står ikke umiddelbart noget om kobling af de to - men tal med ham (kognitivpsykolog Ole Lund Sørensen). Kognitiv Adfærdsterapi bruges - med succes - bl.a. i de danske fængsler til at lære de indsatte at håndtere vrede. Ole Lund holder til på Slotsbakken.
Uldne hilsner sus k