Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Måske er jeg dum, men nu tager jeg chancen

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, hvad gør jeg, har et tema til Will Smith, som rammer de unge i USA. 

Hehe, kan jeg overhovedet komme i kontakt med ham. Kan betale en masse penge, og sende en tekst til hans manager. Nogen gange irritere det mig, at man f.eks. skal være Mark Zuckerberg fra Facebook for at få de kontakter. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12

Sus Kjær:

Hej Thomas,

Jeg tænker, at den bedste strategi for at få kontakt med firmaerne er, at sende en mail med en del af dit præsentationsmateriale, fulgt op af et telefonopkald hvor du beder om et møde. Til mødet kan du så tage hele dit materiale med. Giv dem et par dage eller tre til at få læst din mail, og sendt videre til rette vedkommende, inden du ringer.

uldne hilsner sus k

Hej Sus

Det skal man passe meget på, da det hurtigt kan tolkes som spam, og gør firmaer det, så vil de lukke af. Så bedre ringe, og have nogle mails klar. Så man kan sende det.

Til emnet

Selvfølgelig er man dum når man starter noget op. Eller det kommer man tit til at føle sig, for uanset hvormeget man tænker tingene igennem, så vil der altid komme noget man ikke lige var klar over. Og her gælder det bare om at komme igennem, og så fortsætte. Og det kan du snakke med alle iværksættere om.

Men når det nu er sagt, så kan jeg kun sige at, det er fedt at man tager skridtet, og ikke bare tænker sin ide ihjel som mange desværre har tendens til. Og så husk det koster penge at tjene penge.

/Kenneth

Fra Køge
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 27
Fra  KGB - Køge Garn & Broderi Skrevet kl. 09:44

Kenneth:

Hej Sus

Det skal man passe meget på, da det hurtigt kan tolkes som spam, og gør firmaer det, så vil de lukke af. Så bedre ringe, og have nogle mails klar. Så man kan sende det.

Hej Kenneth,

Du har naturligvis ret! Den overså jeg. Tåbeligt at vi - med gode og reelle hensigter - i den grad ligger under for de kriminelle. Jeg overvejer faktisk også altid teksten i emnefeltet meget nøje, når jeg sender mails til firmaer. Selvom jeg ikke spammer, sker det ofte at jeg ikke får svar. Tak for lige at minde mig om den pointe.

Uldne hilsner - Sus K

Fra Herning
Tilmeldt 27. Dec 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Jysk Skridsikring Skrevet kl. 09:45

Hej Thomas!

Helt ærlig har jeg ingen forstand på det projekt, du har besluttet at give dig i kast med. Jeg skriver blot generelt om det at træffe en beslutning, som du har gjort.

I denne tid er vandet ved at være godt koldt, men der er sikkert nogle, der længe har drømt om at give sig i kast med noget vinterbaderi.

Nogle står sikkert længe på badebroen og stirrer ned i det iskolde vand, inden de træffer beslutningen. Nogle springer aldrig, mens andre igen ikke betænker sig, men springer.

Det er umuligt at kende konsekvensen uden at springe. Så spring da for pokker og få vished for om det var en god eller dårlig oplevelse. Det værste må være at sidde tilbage som gammel og vide, at man ikke turde springe mens tid var.

Mange hilsener

Helge

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 10:22

Thomas :
Kan jeg f.eks. bruge et argument som, at dette projekt er udviklet af professionelle folk, og har krævet mange midler og resurser for at stable på benene? Samt give en kort præsentation af mig selv. Jeg er jo ved at tage en bachelor i E-konceptudvikling, så jeg har viden omkring hvilke koncepter, som kan appellere til min målgruppe.

Det kan du godt, men får du med garanti ikke solgt noget. Det er for dem næsten fuldstændig ligegyldigt, hvor mange penge du har brugt på udviklingen, hvem du er, hvilken uddannelse du har osv.

Annoncesalg handler om visninger, trafik og volumen - og det kommer du (med stor sandsynlighed) ikke til at have i et godt stykke tid efter færdigudvikling af siden. Personligt ville jeg ikke bekymre mig så meget om indtjening, hvis din økonomi tillader det. Dvs. du har styr på udviklingsomkostningerne og de løbende omkostninger til drift, og kan dække disse. Fokuser i stedet på at udvikle et produkt, som folk rent faktisk har lyst til at bruge.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 10:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så vil jeg være den der kommer med den kolde spand vand!

Det er en klassisk brøler at tro at man skal starte ud med det perfekte set-up, - og det kan man knække nakken på medmindre man selv skal være firmaets eneste kunde :)

Du kan sagtens finde proff. software der kan 90% af det du ønsker dig samt få dig et fint logo, brevpapir og konvolutter for under 5.000 kr. SÅ er du i gang.

Den svære øvelse er at få betalende kunder, - og her vil du skulle høste de første erfaringer. Du vil få rgtig mange afslag, - og du vil såmænd også på et tidspunkt finde ud af at dit koncept allerede findes. Det gør det nemlig ofte. Der findes f.eks 235 forskellige tjenester hvor man kan dele/share som på FaceBook - vidste du det?

Så er der verdensherredømmet :) Lande-sprog er ikke nok. Selv i USA hvor jeg har (samme slags) forretninger i 37 stater, må der laves 4-5 varianter af præcis samme reklamebudskab

Så glem forretningsplaner og powerpoint præsentationerne og brug krudtet på at høste nogle erfaringer omkring det at skulle sælge sig selv.

Så det handler ikke om at du ikke skal springe ud i det, - det handler om at gøre det på en klog måde. Der venter dig nemlig mange overraskelser forude, - og så er det dumt at have brugt alle pengene på det første forsøg, - som jo så nemt kan risikere at blive det sidste......

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 12:54

Dukkemageren:

Så glem forretningsplaner og powerpoint præsentationerne og brug krudtet på at høste nogle erfaringer omkring det at skulle sælge sig selv.

Hvad der ikke virker for nogen, virker for andre. Det er et spørgsmål om hvilken type man selv er, og hvilken type mennesker man skal overbevise.

Der er nogle der er for, og nogle der er imod planer og grafiske præsentationer, og det gælder osse for dem man henvender sig til. Det er individuelt, hvad som virker, og det er noget man må vurdere sig frem til.

En forretningsplan kan være en god måde at gå i dybden på med sit projekt, og se nærmere på hvad man egentlig vil med det. Derefter kan man gemme den væk, evt. bruge den til investorer/banker, som backup til sin præsentation (opslagsværk), eller som Martin Thorborg engang har sagt, brænde den når man har gennemgået processen i at udtænke planen, for det er i processen at man får mest ud af den.

En Powerpoint præsentation kan være et godt arbejdsredskab til at sælge sin idé, og den behøver ikke at være dyr at få lavet. I princippet kan man nøjes med at få designet en baggrund der går igen på samtlige sider, eller man kan vælge at bruge de allerede eksisterende baggrunde som Powerpoint har til rådighed.

Har man ikke råd eller lyst til at købe/bruge Microsofts Powerpoint, findes der en lang række af gratis programmer der kan tilsvarende det Powerpoint kan. F.eks. er der Open Source programmet OpenOffice.org, der er en komplet kontorpakke med tilhørende præsentations software.

Begge dele er stadig langt billigere, end at få udviklet et helt site, som jeg ville betragte som værende det "perfekte set-up".

Mit forslag har bestemt ikke noget at gøre med at lave det "perfekte set-up", og bruge alle pengene på det første forsøg, som Dukkemageren kommer ind på.

Jeg fokuserer på en plan og en præsentation som værende praktiske arbejdsredskaber, og gode supplementer til den videre process.

Der findes et ord for det, det hedder planlægning, og det skal man ikke undervurdere.

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49

Rune Gjersvik:
En Powerpoint præsentation kan være et godt arbejdsredskab til at sælge sin idé, og den behøver ikke at være dyr at få lavet. I princippet kan man nøjes med at få designet en baggrund der går igen på samtlige sider, eller man kan vælge at bruge de allerede eksisterende baggrunde som Powerpoint har til rådighed.

Hej

Nu skal man passe på med, at tro at man vil komme til at sidde foran en større forsamling. Da det typisk kun er en eller 2 der skal høre en.

Og problemet er at mange firmaer ikke har projektorer, eller kun vil mødes på et lille kontor, så derfor skal ens bærbar være med. Sådan at man hurtigt kan vise de plancher. Ellers få lavet nogle af papir, man kan dele ud.

Typisk bliver der alligevel spurt til det, hvis de skal tænke sig om. Men typisk er de forindtaget, når man henvender sig. Og det betyder at de lige skal have sat tingene på plads, sådan at det man har henvendt sig med, også er det som man køber. Og så lige at se personen an, sådan om de har tiltro til vedkomne.

Det betyder også at man skal passe på med at lave en masse elektronisk støj, der skal oversælge ens produkter, for typisk så kommer man aldrig så langt. Så det er spild af tid.

Men typisk så kommer det an på den person man er. Er du en som mig, der kan snakke i timevis, uden indhold, så skal man bruge noget til at få en på rette vej igen. Er man en der står og hakker og stammer i det, så skal man også bruge nogle hjælpemidler.

Men det kommer tit an på hvem man er, og hvad man vil opnå. Og her er det også vigtigt at når man forbereder sig, så skal man stå foran et spejl, og se kritisk på ens kropsholdninger, da det betyder ekstrem meget for om man bliver taget seriøs, eller ej.

/Kenneth

Fra valby
Tilmeldt 31. Mar 11
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 14:14

Det findes kun én vej, og det er fremad.

Jeg kan varmt anbefale at tage springet. Det er det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv. Og langt det mest vovede.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:33

Thomas :
Det kan være i et hvilket som helst land. F.eks. ville Amazon være en utrolig ideal virksomhed til at annoncere, da mange er bekendte med Amazon. Men en milliard virksomhed som Amazon lader sig jo ikke lokke af en lille ukendt fyr fra Danmark. Derfor ville det være utroligt behjælpeligt, hvis nogen herinde fra ved, hvordan man sælger sig selv bedst muligt.

Det behøver du slet ikke. Amazon har deres eget affiliateprogram, som du kan starte med og ad den vej bevise dit værd. Opnår du en stor indtjening den vej, så kan du senere forhandle dig frem til en bedre aftale, hvor de eventuelt betaler bare for at være repræsenteret på din side.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)