Ja, som overskriften lyder, så tager jeg springet. Mange af jer har nok læst mine utallige tråde om min ide hehe, og om hvordan jeg skulle gribe det an. Den eneste som har det sidste ord, er jo mig selv. Jeg føler i mit hjerte, at jeg gør det rigtige, og derfor springer jeg ud i det nu. Det jeg mener er, at jeg har snakket om, at udvikle mit community i Jomsocial på egen hånd. Men derefter er jeg gået i tænketank, og har gennemgået mit projekt ned i mindste detalje. Jeg føler, at jeg slet ikke vil kunne lave et community, som afspejler mit koncept, hvis jeg selv skulle lave det i Jomsocial. Grunden er, at jeg slet ikke kan kode. CMS systemer som Jomsocial, Wordpress osv er alligevel begrænset. Man kan aldrig få hundred procent kontrol og sætte sit eget præg på det ( det er i hvert fald min mening ). Og da jeg gerne vil have at mit community får mit eget personlige præg med alle de funktioner, jeg har tænkt på, så passer den løsning bare ikke. Men en anden grund er også, at jeg ved, jeg slet ikke ville kunne lave det, som jeg gerne vil i f.eks. Jomsocial. Jeg ved, at det er Open Source og at man kan rette i selve kildekoden, men når jeg ikke kan kode selv, er jeg bange for, at det går helt galt. Derfor har jeg nu besluttet, at bruge min dejlige opsparing som jeg har sparet sammen i de sidste par år. Jeg tænker, at nu hvor jeg virkelig brænder for denne ide, hvorfor så ikke bruge mine penge på noget, som jeg synes er givet godt ud. Jeg ved, at der er stor chance for, at mit community aldrig vil blive populært, men jeg har en stærkt følelse af, at det nok skal gå. Har læst at mange kendte personligheder, som startede ud som iværksættere siger, at man bliver nødt til at føre sin ide ud i livet, selvom det kan betyde et nederlag. Men hvis du ikke prøver, får du aldrig at vide, om din ide har potentiale til at blive en succes. Hvis jeg ikke havde en god følelse omkring min ide, havde jeg aldrig brugt alle de penge på projektet, som jeg kommer til nu. Men noget siger mig, at jeg skal gøre det. Så nu er min plan i det nye år, at finde et webbureau her omkring Aalborg området, som kan føre min ide ud i virkeligheden. Vil helst være så tætte på dem som muligt, så jeg let kan følge arbejdet. Men hvis det ikke er muligt, så har jeg allerede set på et par virksomheder rundt omkring i landet, som også kan hjælpe mig. Jeg glæder mig rigtigt meget, og vil selvfølgelig vise jer mit færdige produkt. Måske er jeg dum, og tænker mig ikke om. Måske taber jeg alle mine penge. Men man lever kun en gang, og jeg føler, at jeg har taget den rigtige beslutning, så nu bliver det til virkelighed :) |
Har du en plan for hvordan siden skal generere indtjening? Husk også at gemme nogle penge til markedsføring, de besøgende kommer ikke af sig selv.