Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopiring af tekst

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. 

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg er i gang med at skrive en længere side omkring nogle facts. s

I mellemtiden har jeg så fundet en anden hjemmeside, der beskriver disse ting på en virkelig god måde. 

- Er det lovligt at kopiere noget af hans/hendes indhold, sætte det ind på min side, og skrive noget ligende: "Kilde: xxxx" ?? 
Hvor går grænsen?

- Godt nytår, hilsen Gustav :) 

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 21:49

Du burde omskrive hele teksten, så du undgår at blive straffet af Google.

.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:50

Det kan skabe DC så det tror jeg ikke ville være en særlig god idé, men hvorfor ikke bare skrive din egen tekst?

DC er ikke nogle god ting, hverken for din side eller den persons, så nej :)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 21:51

kontakt burde kontakte dem som har siden.

De er jo copyright på deres tekster 

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 21:52

Modtaget. Tak for jeres hurtige svar! :)

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 21:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har næsten lige besvaret et lignende spørgsmål her: http://www.amino.dk/forums/t/147271.aspx

Du må som udgangspunkt ikke kopiere noget som helst og vise det på din egen hjemmeside (uden tilladelse fra den retmæssige ejer).

Dog giver dansk lov om ophavsret ret til (i begrænset omfang) at citere fra tekster. Jeg er ikke den rette til at svare på, hvor grænsen mellem citater og kopiering går. Men du må helt sikkert ikke kopiere hele tekster.

Dernæst skal du tage højde for, at bl.a. Google ikke accepterer at tekster, der kan opfattes som identiske går igen flere steder på nettet. Hvis du derfor indsætter tekststykker af en vis længde, som allerede findes på nettet, så risikerer du at få den pågældende side udelukket fra Google's søgeresultater.

Med andre ord, er det ikke en god idé at kopiere tekster og indsætte dem på din egen hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)