Jeg har kørt Facebook annoncer i lang tid og har altid brugt det samme kreditkort, men fra den ene dag til den anden, så kan Facebook ikke hæve på mit kort. Der er penge på kontoen, så det er meget besynderligt.
Jeg får denne besked: Der er en udestående saldo på DKK XXXXXXX på din konto. Dine annoncer vil ikke blive vist, før det udestående beløb er afregnet. Du bedes angive en gyldig finansieringskilde. Når du har sendt disse oplysninger, trækker vi DKK XXXXXXX fra din finansieringskilde.
Jeg har oplevet før at mit kort har været spærret over for amerikanske udbydere, da jeg havde købt noget til præcist $1 to gange i samme døgn, og så spærrede VISA det uden årsag.
Men jeg skrev straks til Nordea, da jeg fandt ud af det, sendte dem dokumentation (faktura), på de transaktioner de bad om, og så blev mit VISA/DanKort åbnet et par timer senere...
Det havde intet med dækningen at gøre, jeg havde skam også en pæn sjat penge på kontoen, men pga sikkerhed, havde de lige deaktiveret mig på den anden side af atlanten :-)
Jeg kontakter banken i morgen. Det er da noget rod af VISA, de kan vel se hvem, der hæver pengene, det er ligefrem ikke et lille foretagende. Men Facebook har trukket nogle af de samme beløb over et par dage, så måske er det derfor de lukker det.
Hvis du handler for over xx.xxx kr pr måned (mener det er 20.000 kr), så spærres dit kort også... Så måske du har handlet for mange penge på udenlandske sites den sidste mdr?
Hvis du handler for over xx.xxx kr pr måned (mener det er 20.000 kr), så spærres dit kort også... Så måske du har handlet for mange penge på udenlandske sites den sidste mdr?
Også på internet handel? Det har jeg da tit overskredet uden problemer :O
Men bankoverførsler fra dk-> udland, er det vidst rigtigt at der er et maksimum.. Men igen kender kun nordea.
@TS: Ja, Facebook er et stort firma - men tænk på hvis der var en der sjal dit kort og misbrugte det, hos Facebook. Så er det jo ikke FB, der er tyven, men derimod en fysisk der har gjort det.
Derfor er der lidt høj sikkerhed.
Men banken, evt telefonbanken, kan sikkert hjælpe dig hurtigt på vej :)
De fleste kort har en begrænsning på køb i udlandet - som er kr. 20.000,- pr- løbende 30 dage - så bruger du kortet til annoncering og evt. andre varekøb i udlandet kan du hurtigt ramme 20.000 inden for 30 dage.
Her er teksten fra et Pengeinstitut:
Når du bruger kortet i udlandet, både fysisk og på internettet, skal du bruge Visa-delen. Vær opmærksom på at der ved udenlandsk forbrug er begrænsede forbrugsmuligheder. Max. 20.000 DKr. i alt forbrug på løbende 30 dage
Prøv at ringe til nets/pbs. De har døgnåbnet, og kan klare mange kort problemer. Du skal kunne vertificere du er dig, ved at fortælle hvad de sidste transaktioner er mv. De har hjulprt mig mange gange gennem årene
Du skal blot have fat i et Mastercard - der er en højere spend limit på disse kort. Alternativt skal du ringe til banken hvergang du har brugt 20.000 på dit dankort for at få det nulstillet.